01 February, 2014

NAJIB HARUS LETAK JAWATAN SEBAGAI MENTERI KEWANGAN

Posting Tun M yang menerima e mail dari Andrew Tang dalam blog nya ternyata ada kebimbangan dengan kejatuhan nilai ringgit. 

Blog Tun M meminta pandangan tentang kejatuhan nilai ringgit yang teruk ini. Ringgit Is Weakening Badly

Yang sebenarnya Najib yang harus tampil menjawab sebagai respon kepada posting ini.

Jika posting ini benar (Apa kata Bloomberg.com) dan berasas ini bermakna rakyat ada asas menolak Najib sebagai Menteri Kewangan. Najib harus menumpukan tugas-tugas sebagai Perdana Menteri sahaja.

7 comments:

  1. Jgn kata menteri kewangan, jawatan PM pn dia patut letak jawatan..kerana setiap isu yg besar, dia hanya "play safe" diam membisu..elok la di ganti kan dgn org lain..segalanya LEMBAB di bawah pemerintahan Najib..Cina menghina melayu atau islam tiada tindakan, tp bile melayu yg buat tindakan amat pantas dikenakan pada melayu..mcm nie ke PM yg nk mempertahan kan bangsa dn agamanya??

    ReplyDelete
  2. Salam pada semau...Amat dayus lah kita sebagai bangsa melayu dan juga sebagai tunggak pemerintah menjadi kelu pada apa yang terjadi sekarang ini,,,(ringgit is weakening). Kita jgn lah berlagak sombong dan angkuk pada kelemahan kita. Sifat sebgini 'play safe' akan d pertikai oleh raayat. Media dan media Umno mesti lah membela dan memberi panduan dan penerangan yang solid pada raayat. JGN BIAR PM terkapai2 seorang diri di belasah oleh pehak lawan, kasihani lah beliau, PM nak buat semau....ya saya setuju,,, tapi tidak di backup oleh raayat terutama orng beliau sendiri(PEMUDA, MT, NAIB, dan lain). It is not "1 man show", So jgn pegang 2 jawatan..kursus kan pada satu kerja saja. PM is overall. Jangan mmenanti PU14..DAH tak lama.
    orang lama 1957

    ReplyDelete
  3. Bukan nak biar kan PM terkapai2 seorang diri...masalah nye dia memang tak ambik peduli dengan rakyat yg dah undi dia pun.Asik2 nak jaga orang cina yang duk gelakkan dia tu. Kalau Najib ni tegas protect orang Islam takkan jadi macam ni. Yang bukan Islam pasti tak cakap apa sebab dah termaktub dalam perlembagaan mengenai hak Melayu dan Islam. Tapi tengoklah apa ah jadi sekarang.

    ReplyDelete
  4. Kesian Najib kena tibai semua penjuru oleh musuh2nya dr pembangkang dn jg dr UMNO.. Najib tk suap kenyang mcm Tun suap dulu..sbb tu skrg kelaparan.. mula nk gigit tuan.. alasan ringgit lemah itu sbg surface je.. zaman Tun dlu last ringgit dilepas tambatan ialah 3.800.. skrg baru 3.300

    jd kena adil lah.. jgn jd anjing makan tuan spt Daim.. Daim tu lanun besar zaman Tun..tp krn otak dia cerdik juga..sini makan sana balun.. janji ekonomi ok..so dia di puji sanjunglah..pdhal disaster ekonomi yg diwarisi Najib dan Pak Lah adalah dr zaman DAIM dan Tun...

    apa boleh buat PAS pun ada pentaksub..taksub pd Nik NAJIS spt wali dn dlm UMNO pun taksub kronik pd vateran2 tertentu spt DAIM lanun dan Tun M.. ada benda baik yg kita boleh terima..ada benda yg kita kena fhm.. ada udang disebalik batu..

    ReplyDelete
  5. DS Najib hanya mencaturkan ekonomi mengikut zaman sekarang yang amat mencabar dan penuh tidak ketentuan bukan hanya di Malaysia bahkan di seluruh dunia.Di tambah pulak dengan perkembangan sistem kominikasi yang semakin pantas dalam penyampaian maklumat terkini. Keadaan ekonomi pada zaman T.Daim dan Tun M adalah berbeza untuk ditangani. Tidak adil untuk mengatakan dasar DS Najib telah gagal 100% sedangkan semuanya masih dalam pelaksanaan.

    ReplyDelete
  6. Terang - terang lagi bersuluh Dato Seri Najib masih lagi nak mengambil hati kaum bukan Melayu walaupun mereka secara solid menyokong pembangkang pada pilihanraya yang lepas. Patutlah ada desakan agar Tun M kembali ke dalam kerajaan..Menteri - menteri yang dilantik ada yang tidak boleh diharapkan. Malahan ramai yang menganggap liabiliti utama Najib adalah isterinya sendiri Rosmah...Nasib baiklah tentera kat Malaysia bukan mcm Thailand. Kalau tak, dah lama rampasan kuasa berlaku

    ReplyDelete
  7. terima kasih kerajaan BN kerana menurunkan nilai ringgit malaysia sama denganharga kangkong.

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.