20 April, 2013

CALUN JANGAN RASA HEBAT DAN YANG TAK DIPILIH SEBAGAI CALUN PUN JANGAN RASA HEBAT

SEJAUH MANA HEBATNYA KITA AKHIRNYA KE SINI JUA DESTINASI KITA
Sehari dua ini kita didatangi ramai suara-suara keciwa kerana tidak dilantik sebagai calun PRU13. Emosional, marah, geram dan dendam semua ada. Kalau mendengar hujah mereka hanya mereka sahajalah yang hebat dan kawan yang dilantik tidak layak atas bermacam-macam alasan.

Biasanya, apabila melihat diri kita lebih bijak, lebih cantik, lebih bahagia dan lebih sempurna dari orang lain, kita cenderung untuk merasa 'hebat', tinggi diri dan melihat orang lain jahil. Perasaan begitu sebenarnya adalah riak.

Sesungguhnya kehebatan bukan lah pakaian kita sebagai makhluk Allah swt kerana kita datang ke dunia ini tanpa seurat benang pun malah kulit dan tulang-tulang kita adalah pinjaman selama 30 tahun atau 50 tahun atau 60 tahun atau 70 tahun sahaja tempohnya dan semua ini akan hancur apabila kita mati. 

Mungkin mereka hebat hari ini, tapi tak semestinya mereka akan tetap hebat esoknya. Hidup ini penuh dengan kemungkinan dan berpusing seperti roda, kadangkala kita di atas, dan kadangkala di bawah.

4 comments:

  1. Ramalan kebanyakan penyokong UMNO akar umbi menegaskan bahawa PRU13 ini sama atau lebih parah dari PRU12 kerana gara2 PM Najib mahu kekal jadi Presiden UMNO bukan PM Malaysia. Cara beliau memilih calun2 BN rata2 di seluruh Negara amatlah memalukan seluruh jentera UMNO, segala penat lelah 4 tahun meyakinkan Rakyat Malaysia terutama Org Melayu akan ada pembaharuan dalam pemimpin pelapis untuk masa depan UMNO dan Org Melayu.

    Sy telah lama mengikuti cara beliau PM Najib mentadbir negara yg paling sedih dan menakutkan pertama-tama kali sebagai PM dari UMNO beliau lah PM Melayu UMNO yg sanggup membuang eksekutif Melayu Islam dari PETRONAS kepada Cina Kristen yg ekstrim berasal dari Sarawak Shell, Datuk Wee Yiaw Hin kelulusan Kej. Awam utk menjawat Executive Vice President (Explorations & Productions) atau dalam bahasa Melayu yg mudah: jawatan inilah tunggak kekuatan sesebuah syarikat minyak & gas kerana bertanggungjawab mengeluarkan minyak & gas dari perut bumi. Natijahnya seolah-olahnya tidak ada org Melayu yg amat berpengalaman dalam bidang ini malah ramai jurutera minyak Melayu yg telah lama berkecimpung di dalam PETRONAS atau luar PETRONAS yg layak menjawat jawatan penting ini. Jadi sy tidak hairan kalau PM Najib telah mengkianati pejuang2 Melayu Muslim yg syahid berjuang memerdekakan Tanah Melayu - Malaysia - Nusantara ini sejak 1511 lagi.

    Fikirlah wahai umat Melayu bahawa kita telah tertipu dgn janji manis 1Malaysia yg akibatnya hancur satu bangsa yg merdeka tetapi dijajah oleh bangsa Melayu boneka serta dilembukan oleh kafir Kristen yg amat membenci Melayu & Islam!!!

    ReplyDelete
  2. banyak perkara yang tak adil dalam sesebuah negara,tapi umat islam mesti bersatu,nabi saw pun kata,kalau bersatu orang asing tak boleh musnahkan umat islam.kalau berpwecah merakan myusnahkan seni2 kekuatan umat islam termasuk ekonomi atau minyak.ada benda yg kita tak faham,kena utamakan bersatu.nabi dan allah lebih tahu dari kita.ikut arahan nabi,allah sudah cukup.najib perkara kecil dari bersatu.

    ReplyDelete
  3. PUTERI UMNO SI SHAHAHIM TAK PERLU NAK RASA KECEWA KERANA KAMI PENGUNDI/PENDUDUK SG PETANI MEMANG TAK AKAN MENYOKONG ANDA SBG WAKIL RAKYAT KAMI.
    PENUH DGN SKANDAL SERTA SIKAP SHAHANIM YG BURUK SEKALI IALAH HANYA MEMENTINGKAN POKET & TEMOLOK BELIAU/KELUARGA BELIAU SENDIRI.
    DAH BERAPA STESYEN MINYAK DAN BERMACAM-MACAM BENTUK HARTA YG DIA KUMPUL SETELAH BERMATIAN BERJUANG UTK UMNO KONONNYA!!!!!!
    BUKANYA NAK BERJUANG UTK RAKYAT !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesungguhnya fitnah saudara hanya Allah yang mampu untuk membalasnya. tak suka tak mengapa, tetapi menuduh adalah berat disisi Islam

      Delete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.