09 December, 2011

Pembangunan Langkawi, penghormatan Najib kepada bekas dua Perdana Menteri

Apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan penuh komited melancarkan Blueprint Pelancongan Langkawi yang melibatkan anggaran pelaburan sebanyak RM5 bilion dalam tempoh lima tahun, mereka yang paling gembira selain dari penduduk Langkawi dan rakyat Kedah ialah Tun Mahathir Mohamad.

Initiatif ini akan meletakkan nama Pulau Langkawi sebaris dengan pulau terkemuka dunia seperti Seychellees, Mauritius, Bali, Hawaii dan Maldives menjelang 2015.

Tun Mahathir seperti juga PM yang Pertama Tunku Abdul Rahman cukup sentimental dengan Langkawi dan hakikatnya Mahathir menyambung pembangunan Langkawi dari apa yang ditinggalkan oleh Tunku.

Dan hari ini DS Najib yang sungguhpun bukan berasal dari Kedah meneruskan kesinambungan pembangunan Pulau Langkawi secara tidak langsung beliau bijak menghormati bekas-bekas pemimpin yang terdahulu.

Kerencatan seketika pembangunan Langkawi adalah semasa Pak Lah menjadi PM. Langkawi hampir-hampir menjadi padang jarak padang tersungkur dengan dasar-dasar Pak Lah yang tidak banyak membantu pembangunan Langkawi.

Apa pun Langkawi bakal menjadi salah satu pulau yang terkemuka di dunia dan Tun M sudah boleh tidur nyenyak.

3 comments:

  1. kerencatan di zaman paklah bukan nya hanya pada pulau langkawi, paklah telah membawa banyak kerencatan, jambatan bengkok, ecm libra, penjualan mv augusta, dan banyak lagi kerencatan, nasib baik tun mahathir masih hidup lagi,dan dapat membetul keadaan kembali, dan kini pm sekarang dapat membawa arus kerancakan pembangunan kembali ke pada asal dengan tokok tambah untuk membawa kejayaan

    ReplyDelete
  2. Nak bagi cantik dan meonojol Dato Najib kena lulus kan pula sebuah jambatan yang tak bengkok dari tanah besar ke langkawi.

    Zaman Tun M resmi jambatan Pulau Pinang.
    Biarlah pula Dato Najib resmi jambatan Langkawi-Tanah Besar Malaysia.

    ReplyDelete
  3. Tun tak bagi lah, nanti banyak sangat kenderaan kat Langkawi, bagi je subsidi kat feri, bagi tiket murah sikit, sekarang dah mahal sangat untuk kelurga yang ramai anak nak pergi sana.

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.