07 June, 2011

UMNO hanya menang bersorak tetapi kampung tergadai

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal menyeru, semua Badan Perhubungan UMNO Negeri agar dapat mengesan 661,000 ahli yang belum mendaftar sebagai pemilih walaupun mereka layak mengundi.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Jeli baru-baru ini.

Setengah juta lebih ahli yang tidak mendaftar pemilih ini bukanlah satu angka yang sedikit dan jika dipermantapkan ia bakal menjadi satu gelombang yang kuat untuk menawan semula negeri-negeri yang UMNO kecundang.

Seringkali mereka yang mendaftar ahli UMNO keliru dengan pendaftaran mereka sebagai pemilih. Mereka berangkapan apabila telah mendaftar sebagai ahli UMNO ianya otomatik mendaftar sebagai pemilih.

Apabila terlalu sibuk bertanding di dalam UMNO mereka langsung terlupa bahawa yang sebenarnya mengundi di dalam pilihanraya itu lebih penting dari mengundi dalam pertandingan UMNO.

Akibatnya berkuasa di dalam UMNO tetapi kalah di dalam pilihanraya. Menang bersorak kampung tergadai.

5 comments:

  1. Tiap2 menteri hendaklah diwajibkan turun padang seperti yang dilakukan oleh PM dan TPM nya.Dalam sesi turun padang ini hendaklah dipastikan aktiviti2 mendaftar penggundi serta mendaftar para ahli2 baru UMNO dilakukan. Cuba tiru cara 'Jom Heboh' dilakukan oleh TV3 ;dimana segala aktiviti yang positif dilakukan sempena lawatan menteri2 serta ahli2 politik Barisan National ini berlangsung.

    ReplyDelete
  2. MT.dipadang serai lagi hebat.,menag sorak jubok tergadai itulah isu ketua bahagian dia.

    ReplyDelete
  3. Ada macam tu ye? Kerja untuk menang diri sendiri tapi bukan untuk parti. Lahabau punye kerja!!!

    ReplyDelete
  4. UMNO Kedah ni bila le nak berubah. Naik lemas dan bosan dengar cakap2 orang kampung kat sana dengan sikap mereka yang lebih sibuk hal peribadi dan menjatuhkan sesama sendiri. Datuk Bashah pun lembab sangat, dia boleh mengaku lama dah berpolitik tapi tahap pemikiran tak boleh le nak ikut zaman toknadok...kena ikut perkembangan semasa. Kena face the reality and facts that he is so bloody slow and uncapable.....

    ReplyDelete
  5. heran nya tiada apa perubahan pada umno kedah, di umno negeri masih guna lagu dan irama lama,tiada orang baru yang segar bugar dan cergas ditambah sebagai kakitangan jentera gerakan umno negeri.......,
    tapi alhamdulillah golongan perosak negeri geng det kalid telah sedar diri dan kini sedang gostan perlahan2 kerana orang ramai dah tak suka pada depa,mcmana padang serai?nak lantik aljuburiiii jadi calon BN PRU13 juga ke?

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.