01 October, 2009

Rombongan ke Bandung selepas menang Ketua Bahagian


Bila lagi Tajul Urus Mat Zain nak buat rombongan ke Bandung? Ketua-ketua Cawangan sedang menunggu mungkin giliran mereka pulak selepas pemilihan bahagian yang akan datang.

12 comments:

  1. Mana ketua cawangan berani nak p dah..SPRM dah panggil depa...ramai yg dah kena soal siasat..ada yg mengaku, ada yg tak mengaku tp last2 mengaku jugak..jgn la kita dok temberang SPRM..last makan diri kita balik...hahaaaaam

    ReplyDelete
  2. OLE OLE BANDUNG,
    SAJA BUAT CERITA,TAK PAYAH BOHONG..

    Tulong bagitau kat aku,Ketua Cawangan Mana yang kena soal siasat dengan SPRM..Dan siapa yang mengaku dan siapa pula yang tak mengaku..WOOOO,bestnya cerita bohong..

    ReplyDelete
  3. 1.Nak pergi rombongan kemana pun tak mengapa asalkan gunakan wang sendiri.Masaalahnya Ketua Bahagian kebas duit Peruntukan Pilihanraya Kecil Bukit Selambau.Difahamkan Badan Perhubungan Negeri Kedah telah beri peruntukan sebanyak RM 500 untuk semua 108 Cawangan dalam Bahagian Merbok tapi Ketua Bahagian hanya serah RM 300 saja kepada cawangan cawangan, baki RM200 dia kebas.Ini bermakna sebanyak RM 21,600 telah dikebas dan wang ini digunakan untuk membawa AJK dan penyokongnya ke Bandung.

    2.Semasa Mesyuarat Agung, Ketua Cawangan Taman Okid 'Pak Yeh ' telah tanya Ketua Bahagian berkenaan Rombongan ke Bandung,wang datang dari mana ? Ketua Bahagian Jawab ini wang dia sendiri dan sebahagian darinya disumbang oleh Bendahari dan Ketua Penerangan.

    3.Keesokannya Pak Yeh terima panggilan dari Timbalan Ketua Bahagian iaitu PROF Dr Ismail Daut,dia bagi tahu Pak Yeh itu semua tipu dan satu pembohongan yang cukup besar oleh Ketua Bahagian.

    4.SPRM tolong siasat,panggil Pak Yeh, Dr Ismail dan ramai lagi Ketua Cawangan serta AJK Bahagian yang tahu berkenaan perkara ini.Tapi jangan terkejut ada yang akan jawab dia telah lupa berapa ringgit dia terima dari Ketua Bahagian.MELAYU MUDAH LUPA !

    ReplyDelete
  4. sampah la... dr. ismail nak jadi ketua bhgn sbb tu dia create cerita mcm ni. kalau sprm makan umpan pergi siasat dr ismail akan dapat mileage...

    ini game budak kecik aaa.....

    ReplyDelete
  5. Kesian .. kat BEROK TIMES kerana dia tak dapat pi ... DIA JADI HARU BIRU SAMPAI SEKARANG .... KALAU NAK PI HABAK MAI ...BEROK TIMES ..

    KINI ANDA DIGELAR BEROK TIMES >>>>

    ReplyDelete
  6. Aku pun hairan dengan Blog ini, tak dak lain tujuan dia nak hentam Ketua Bahagian Merbok. Banyak pula yang bercorak andaian, fakta tak tepat dan berunsur fitnah.
    Contoh terbaru petikan "Difahamkan Badan Perhubungan UMNO Negeri....." Kalau perkataan "Difahamkan" itu fakta tak saheh. Fitnah.
    Baiklah berhenti buat kerja terkutuk ni. Kalau ada niat sesuatu dalam politik, bertandinglah cara gentlemen atau bersemuka bukan berselindung begini. Pengecut dan tidak bertanggungjawab.
    Kamu ingat kamu tak mati ka? Tak takut ka seksa kerana berbohong dan memfitnah orang?

    ReplyDelete
  7. Anon 10:00am..

    Mana ada fitnah..semua mengenai Ktua Merbok adala betoi belaka..xpayah la nak menegakkan benang yg basah.

    ReplyDelete
  8. Takat p Bandung dok heboh apa!! Yang p takat boleh p jelah..Otak xdak lansung. Keja haram tak buat. Takdak sapa mau dengki kat hangpa..Yang haprak2 tu pun takat p free mau la depa.HAMPEHH!!!

    ReplyDelete
  9. tak apa merbok punya ramai cerdik pandai antaranya prf.mail daut,karim ali , depa ni sesuai la, seorang dok parlimen dan satu lagi dok bkt selambau khusus utk pru13,depa ni suka masuk kg, org ramai jga suka depa...............

    ReplyDelete
  10. hahaa.... percaya lah apa yang i tulis nie.....
    i dah bertaubat, apa yang i tulis dalam blog nie ada utk buat fitnah kpd ahli umno bhgn merbok.... sebab i tak dapat apa apa dalam bhgn.... tapi i dah bertaubat, i dah dapat balasan nyer..... i sumpah demi allah dan janji tak kan buat lagi!!!!

    ReplyDelete
  11. Sokong Dr Ismail Daut,
    Siapa lagi yang layak di Merbok?Harap Si Kitol bin Si Kijol @ Pak Pandir Merbok dok kutuk orang secara terbuka saja dalam ucapan dia.
    Konon seru suruh bersatu dia juga tak habis-habis kutok AJK yang menang.
    Cakap macam hindu makan sireh, depan lain belakang lain.
    Siapa kita nak katok dulu? jumpa ular dengan si Kitol?

    ReplyDelete
  12. Dah lama kita Ketua-Ketua Cawangan dok tunggu Ketua Bahagian bawa kita pula pergi melancung (buka melencong).

    Kalau takleh pi jauh macam Bandung dan Jakarta, pergi kat Medan pun jadilah. Takkan tak boleh kot wahai Ketua Bahagian. Yang pi dulu tu, bukan semua Ketua Cawangan. Haram tak pernah rasa memimpin cawangan pun. Tiba-tiba terus jadi AJK Bahagian.Ilmu politik pun amat tipis ; ada seorang dua tu tak ketahuan langsung.

    Di Merbok ni, kalau nak kira pengalaman jadi Ketua Cawangan baru boleh pegang jawatan penting di Bahagian, maka ramai tak layak dok di Bahagian termasuk Ketua Bahagian sendiri, Timbalannya dan Naib Ketua.

    Sayang sekali, takde siapa pun berani buat cadangan seperti yang dimaksud di atas.

    Pimpinan atasan di Bahagian perlu mendapat hormat dari Ketua-Ketua Cawangan. Bolehkah mereka semua dihormati ?

    Kalau tak pernah memimpin cawangan, jangan dok mai ajar kami di cawangan. Menjadi AJK Bahagian bukan melayakkan seseorang tu boleh
    pandai-pandai dok mengajar orang.

    Dah la tak ada pengalaman, ilmu politik rendah dan bakat kepimpinan kosong ; sombong pula tu.Mentang-mentang menang dengan kebetulan pilih rakit, sombong dan bongkak menjadi-jadi.
    Jangan ingat kami di bawah tak perhati. Kami nampak siapa yang kosong di otak ; siapa yang hanyak layak jadi pecacai, jadi pengampu, jadi driver, tukang sokong, tukang sorak !!!

    Nak jadi perancang dan pemikir, jauh sekali. Jadi pak turut boleh la !

    Nak cakap fasal penjenamaan semula parti ??? To sah pi jauh-jauh. Perbetul dulu yang dekat2, yang di depan mata kita dulu.

    Kita perlu perhebatkan barisan kepimpinan Bahagian ; sehebat pejabat bahagian yang baru diubahsuai. Kalau setakat lawa pejabat boss, tapi 'budak-budaknya' ketuloi belaka, buat apa.

    Bolehkah budak-budak ni bantu boss menjual produk-produknya. Dengar kata boss pun selalu merungut yang dia dikelilingi oleh ramai yang tak berperanan, tak boleh buat kerja ; asyik dok mengampu sahaja macam budak SUB tu.Tapi dia ni patut mengampu kalau tidak syoru miss la ! Buka senang nak dapat jawatan dan elaun beribu ? Nasib tak baik kita kalah dulu. Kalau tidak Ahli Majlis pun dia pondoi kat dia juga.Tengok tahun depan, apa lagi dia nak balun. Jack juga boss, pasti dapat ! AJK Bahagian lain pun dapat juga. Ketua iktiraf juga tapi takat jadi Pengerusi Biro aje ; lebih sikit jadi Pengerusi Zon. Itu pun dah syok bukan main ; kembang dada. Teruk punya teruk bertanding, takat tu sajalah. Yang 'chuak' nak bertanding, dapat habuan yang lumayan ! Depa kata dah pakat macam tu dengan Ketua. Betoi ke ?

    Kami di cawangan nak kata. " Buatlah kerja hang di pejabat. Jangan dok tunjuk pandai kat kami sudahlah "

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.