07 October, 2009

Mokhzani make it happen

Datuk Mokhzani Mahathir with a Porsche Panamera at the launch

Jaseri upbeat on sales of Porsche cars
By EUGENE MAHALINGAM - The Star 7/10/2009

KUALA LUMPUR: Jaseri Automotive Group Sdn Bhd, the official importer of Porsche cars in Malaysia, hopes to sell 30 to 40 units of its newly launched four-door, four-seat luxury sedan Porsche Panamera cars a year, says chairman Datuk Mokhzani Mahathir.

“Reception has been very good. We have existing (Porsche) owners and potential buyers all curious to see what a four-door Porsche sedan looks like,” he told StarBiz after launching the Porsche Panamera S, 4S and Turbo models on Saturday.

“So far, six units have been pre-sold and 16 units booked by potential customers who want to see the cars first. Hopefully, this will translate into sales also,” he added.

He said other countries in the region had started unveiling the Panamera since its introduction at the Shanghai Auto Show in April.

On whether it was a good time to launch, in view of the current economic downturn, Mokhzani said: “There is never a perfect time but people are getting more confident about the economy. The stock market is moving so hopefully, it will get better.”

According to Mokhzani, Jaseri expects to sell over 100 Porsche cars this year. It sold over 120 units last year, with the Porsche Cayenne and Cayman models being its best sellers.

“This year, we are expecting a slowdown in view of the economy. But hopefully the launch of the Panamera will help boost sales for us,” he said.

In an effort to reduce carbon dioxide emissions and boost fuel economy, the Panamera models come with a fuel-saving stop/start measure, whereby the engine is automatically switched off when the car comes to a standstill, such as at traffic lights and in traffic jams.

All the driver needs to do is to keep his foot on the brake. The engine automatically restarts when the driver takes his foot off the pedal.

The basic price starts from RM998,000, RM1.1mil and RM1.4mil for the Panamera S, 4S and Turbo variants respectively. All cars are built at Porsche’s plant in Leipzig, Germany.

Mokhzani hinted that Jaseri may bring in the Panamera Hybrid and GT3 RS models after their launch by the German principal next year.

18 comments:

  1. ALHAMDULLILLAH SYUKUR REZEKI BANYAK, KLU MCM TU PERBANYAKANLAH SYKT2 BARU BUMIPUTRA CEBURI BIDANG AUTOMOTIF KHUSUSNYA PAK YEH, BAGI KAT DIA PERMIT IMPOT KRETA TU, DOK SIMPAN BUAT APA, NANTI KLU BN KLAH PRU13, BRU JADI MATA PUTIH HABIS HARTA KERAJAAN DI SAPU KERAJAAN BARU YANG PDAI CAKAP TP KAKI & TANGAN PENUH SELUT

    ReplyDelete
  2. TAHNIAH Dato Mokhzani dan Jaseri Auto Sdn Bhd,

    1.Ini baru usahawan MELAYU TULIN bekerja siang malam diseluruh pelusuk dunia termasuk dalam bidang 'OIL N GAS'.

    2.Jangan pula ada melayu merbok yang dengki pula, kata ini semua pasai bapak dia mantan PM boleh la !

    3.Dato Mokhzani cukup layak untuk memimpin UMNO Bahaghian Merbok dan menjadi AHLI PARLIMEN NYA.SOKONG TAK ?

    ReplyDelete
  3. D'Mokhzani merupakan salah seorang daripada tokoh koporat yang berjaya di Malaysia....so kita patut bangga dengan pencapaian beliau....for me dari segi ketokohan D'Mokhzani dan support beliau dalam program2 UMNO samaada secara langsung atau tidak langsung dapat membantu memulihkan kembali imej UMNO Bhg. Merbok ni...so tq DMM.

    Tetapi beliau mesti hati2 berpolitik dalam Merbok sebab ada duri dalam daging UMNO sendiri yang jaki dan bimbang akan tergugat kedudukannya sebagai orang yang terkuat dalam UMNO dan terkaya di Merbok...segala program yang telah dan bakal di adakan oleh D'Mokhzani sering kali dipantau oleh "UTK"(Unit Tindakan Khas)@ "FBIoM"(Federel Biro Investigation of Merbok....segala program2 yang telah diadakan oleh D'Mokhzani dimana-mana tempat di Merbok sering kali di "salin bekas" oleh si Kitul...dengki la tu...

    Biduk pun setuju jikalau DMM dapat kembali ke Merbok...kita tengok apa pulak Pak Pakdir nak buat kat DMM..

    ReplyDelete
  4. Si Kitol mana mahu sokong pemimpin yang macam Dtk Mokhzani kerana dia lebih layak dari segala depa yang ada.
    Tengok saja ajk-ajk Si Kitol dalam bahagian yang si Kitol taja semua nya hap-past-six.
    Dalam cawangan pun orang dah tak pakai.
    Hapuskan Si Kitol!!

    ReplyDelete
  5. UMNO Merbok hari ini berdepan satu era perang siber yang mengila yang diwujudkan di kalangan orang UMNO Merbok sendiri yang gilakan kuasa.Situasi ini dapat dinilai pada setiap artikel yang disiarkan setia hari hanyalah menfokuskan serangan secara peribadi mengenai pelbagai isu terhadap Ketua Bahagian Merbok sehinggakan ada isu-isu yang langsung tidak masuk akal turut diutarakan di laman blog MERBOK TIMES yang diterajui oleh individu berkenaan. Walaupun tempoh pemilihan dalam bahagian telah lama berlalu. Tampuk pimpinan bahagian telah bertukar tangan dalam situasi pemilihan yang mengiktiraf Ketua Bahagian sekarang diterajui oleh DTUMZ. Pimpinan baru pula telah menampakkan iltizam dan usaha yang bersungguh-sungguh untuk kembali menyatukan bahagian akibat pemilihan yang mewujudkan 2 kelompok penyokong dalam UMNO bahagian. Setelah setahun berlalu kita nampak usaha yang dilakukan telah menunjukkan hasil yang positif bak kata pepatah Biduk Berlalu Kiambang Bertaut.

    Dalam tempoh ini sepatutnya sesame ahli UMNO telah bersatu dan berpadu di bawah pimpinan bahagian melaksanakan agenda untuk mengembalikan kerusi yang telah terlepas kepada pembangkang. Dalam tempoh ini kita hanya berhadapan dengan pembangkang dan mendekati masyarakat khususnya pengundi untuk memenangi hati mereka. Fokus boleh terus kita tumpukan kepada kerja kita.

    Namun hakikatnya tidak berlaku demikian kerana sebilangan kecil ahli ini masih menyimpan dendam yang tidak pernah kunjung padam. Malahan semakin hari dendan mereka dilihat memakin menyala. Ada sahaja perkara yang tidak kena di mata mereka lalu di hebahkan kepada umum. Maka hari ini banyak masa terpaksa kita bazirkan untuk berpolitik atau bercakaran sesama kita. Musuh-musuh diluar UMNO terus memerhati dan bertepuk tangan.

    Suatu situasi yang malang kerana ketika UMNO berada dalam keadaan yang genting sedang berhempas pulas untuk berusaha mendapatkan kembali sokongan rakyat, ada sebilangan ahli-ahli yang terus-terusan mencaci , mencerca , menghina dan melemparkan pelbagai tuduhan yang tidak berasas alam media siber. Saban hari ada saja artikel yang disiarkan untuk menghentam membabi buta DTUMZ. Janganlah keranan nila setitik rosak susu sebelanga. Sehinggakan apabila Ketua Bahagian hadir daalam program menyampaikan sumbangan hari raya di hospital Sultan Abdul Halim Sg Petani menjelang Hari raya yang lepas juga dihentam habis-habisan oleh MERBOK TIMES. Apa salah beliau memakai baju melayu. Beliau melaksakan yugas yang mulia , di bulan yang mulia . bekerja untuk parti , itu adalah antara usaha untuk memenangi semula hati rakyat, selain dari banyak lagi usaha –usaha beliau yang lain yang setiap hari bekerja untuk rakyat.

    Dalam keadaan sekarang dimana masyarakat Cina telah beralih sokongan kepada pembangkan dengan menolak terus parti gerakan dan MCA , manakala orang India juga di lihat telah menolak MIC dan beralih kepada PKR. Sebahagian orang melayu telah menyokong PAS maka yang tinggal hanyalah UMNO bersendirian berjuang dan terus berjuang di tengah masyarakat.

    Pimpinan UMNO Merbok Diterajui oleh DTUMZ dengan dibantu oleh Prof Dr Ismail Daut, Sdr Abd Rahman Ahmad (Man Boleh) , Dato Man , Dato Zubir telah mempamerkan keserasian , gandingan serta usaha yang telah bersungguh sungguh untuk mengembalikan Parlimen Merbok dan DUN Tg Dawai serta Bukit Selambau kepangkuan BN. Tokoh seperti Paknyang Badri , Dato Rosnah , Dato’ Rokiah juga tidak pernah terpinggir malahan dilihat sentiasa bersama di majlis-majlis rasmi UMNO Merbok.

    Pimpinan UMNO Bahagian Merbok sekarang dilihat sangat dominan dalam menangani situasi ini dan memahami percaturan disamping telah merancang dan melaksanakan pelbagai usaha dan strategi bagi menghadapi PRU 13 nanti. Oleh yang demikian sukalah saya menyeru kepada seluruh ahli UMNO , yang mengaku sebagai ahli UMNO , yang sayangkan UMNO , sayangkan tanahair ini untuk bersatu , membari sokongan yang padu bersama dengan pimpinan

    -bersambung

    ReplyDelete
  6. Saudara MERBUKTIMES,

    Tolong guna nama lain,malu la guna pakai nama orang.Yang dok hentam THE MERBOKTIMES pasai apa ? takut sangat ka ? biasanya orang yang melakukan kesalahan akan berasa takut terutama sekali kalau menang pertandingan dengan cara membeli undi ,beli undi tu RASUAH LA NAMANYA.Rasuah itu haram, macam makan daging BABI.

    THE MERBOKTIMES jangan risau dan bimbang teruskan tulis yang benar kerana ALLAH suka kepada orang yang bercakap benar.

    ReplyDelete
  7. UMNO Bahagian bekerja untuk mengembalikan sokongan rakyat kepada UMNO khasnya BN. Lupakanlah sementara sengketa yang hanya akan menghancurkan UMNO Merbok.

    Marilah kita sumbangkan tenaga, buah fikiran , kebolehan istemewa yang ada pada kita untuk menguatkan UMNO bagi menentang musuh. Janganlah hendaklah kelebihan, keistImewaan seperti yang ada pada MERBOK TIMES ini digunakan untuk menjahanamkan UMNO kerana UMNO akan hancur jika kita terus bersengketa dan yang akan meraih keuntungan ialah musuh UMNO iaitu pembangkang yang akan menang percuma tanpa bersusah payah apa-apa. Maka usaha berterusan MERBOK TIMES untuk menjahanamkan DTUMZ memangpun akan berjaya, tetapi natijahnya UMNO Merbok khususnya BN yang ditunjangi UMNO juga akan turut hancur bersama. Inilah harga yang perlu dibayar oleh kita semua. Apakah kita sanggup melihat kemusnahan UMNO dengan melayan rasa ketidakpuasan hati segelintir ahli seperti “Merbok Times”.

    Sebagai ahli UMNO marilah kita memberikan sokongan padu kepada barisan kepimpinan UMNO Merbok sekarang sebagai persediaan untuk menghadapi PRU 13 nanti. Paling tidak marilah kita memberikan ruang dan peluang kepada DTUMZ untuk melaksanakan tanggungjawab yang telah diamanahkan kepada beliau. disamping itu kita terimalah dengan hati terbuka ketentuan Allah dengan keizinannya telah mengizikinan DTUMZ sebagai Ketua Bahagian. Letaklah diri kita dalam keadaan yang rasional.

    Sebenarnya berapa kerat ahli UMNO yang mengikuti blog Merbok Times , berapa ramai ahli pemuda , puteri , wanita , jawatankuasa cawangan mahupun sayap-sayap bahkan Jawatan kuasa bahagian yang saban hari menatap blog ini. Jika adapun cuma mendengar dari bibir ke bibir atau dicetak sekeping dua lama-lama sekaliitupun jika ada isu yang dianggap panas oleh orang tertentu. Yang ramainya mengikuti blog adalah masyarakat umum pelbagai golongan yang semakin tawar hati melihat gelagat dan sengketa dalaman UMNO yang tak pernah kunjung padam. Mereka akan terus menjadi jelak dengan situasi ini seterusnya akan beralih arah untuk menyokong pihak lain. Bukan itu sahaja tidak mustahil juga dikalangan ahli UMNO sendiri akan bertindak demikian untuk keluar parti kerana terlalu kecewa apabila keadaan sudah terlalu tenat. Mahukan kita semua melihat perkara seperti ini berlaku. Lihat sahaja Tun Dr Mahathir sendiri pernah berbuat demikian apabila terlalu kecewa terhadap pemimpin dan ahli UMNO pada suatu ketika.


    Apa yang penting sekarang ini , perjuangan perlu diteruskan untuk terus membangunkan Merbok sebagai Parlimen contoh seperti mana yang berlaku di Parlimen kubang Pasu dan kepala Batas. Hospital Sultan Abdul Halim MRSM , UiTM , AIMTS , Jambatan & Jeti Semeling ,Lebuh Lingkaran Barat disamping wujudnya Tesco , Village Mall dan pusat-pusat perniagaan lain membuka peluang pekerjaan dan peluang membangunkan ekonomi masyarakat.

    bersambung

    ReplyDelete
  8. DTUMZ pakai baju melayu kat hospital aritu pasal lepas dihospital kena pi Alor Star majlis buka puasa Dato Shafie Afdal bersama mantan PM Tun Mahathir.Kalau dia tak pakai baju pertikai tak pa la jugak.Nampak makin teruk kawan kawan yang dok komen dalam MT ni,janganlah ikutkan perasaan yang cemburu tu,bawa bawa la istighfar.

    ReplyDelete
  9. KENAPA HATI PERUT TERSANGAT BUSUK ???..

    Aku cukup bangga kerana ada Melayu yang berjaya dalam bidang perniagaan sepertimana Dato' Mokzani Mahathir sekaligus menjadi tokoh koperat yang berjaya di Malaysia yang tecinta..apatah lagi ini jelas terbukti hasil daripada Dasar ekonomi Baru Kerajaan BN selama ini..dasar yang menjadi ingauan kepada kaum lain yang tidak berapa senang dengannya..Orang Melayu perlu merasa bangga dan rasa senanghati kalau melihat Melayu itu berjaya sama ada dia dari kalangan pemimpin politik atau tidak berpolitik..Hati kita perlu bersih dan janganlah dok busuk hati dan berdengki tak tentu pasal..

    Kita janganlah dok menulis komen merapu tak tentu pasal kalau ada di kalangan melayu berjaya..Melayu yang berjaya sudah tentu tidak banyak,,jika sekiranya yang sikit ini pun..melayu sendiri dah tak senang hati,lebih baik melayu2 yang berdengki ini pergi ke jambatan Pulau Pinang,terjun kedalam laut,lagibaik..Biar sebelum mampus,dia tau bahawa dia akan lemas dan mampus di dalam laut..Bandar Sungai Petani menjadi bukti kepada kita semua,siapa yang menguasai di dalam berbagai aspek perniagaan..Tidak sedarkah anda semua ini??..Tak payah tengok contoh banyak2..Di Lagenda Heights Bunglow2 mewah dan gedung2 besar siapa yang punya..Kalau ada Melayu seorang dua,janganlah itu pun,kita dah jadi hati busuk dan buat tohmahan itu ini..Apa jenis Orang Melayu bersikap seperti ini???.Aku pun hairan???.. Begitulah juga dengan komen2 yang menghentam Dato' Tajul..Dato'Tajul buat kerja,semuanya dikatakan tak betul..Anehnya Wakil Rakyat pembangkang apa pun tak buat,tak di dedahkan..Tak ada idea ke atau memang perut busuk,samalah kalau tengok bangsa lain berjaya,tak apa,,melayu berjaya,cacing dah korek biji mata..tak bolih tengok agaknya..

    Berbalik soal siapa nak jadi calun ke,tak jadi calun ke dalam PRU 13,aku tak berapa nak kesah..Yang aku kesah,macamana nak ambik balik Parliman Merbok dari tangan Pembangkang..Macammana nak buat,, kita tidak bolih menang dalam pilihanraya,kalau sesama sendiri dok lawan hentam dan lawan selak punkoq tunjuk kudis buta..Tersilap selak,bolih kat Anuar Ibrahim la..Soal siapa calun,kita pikirkan kemudian..Jangan kita dok kalut sangat..Pengundi tau menilai..Calun turun dari langit sekalipun,,Tokoh koperat dan kaya macamana pun,Anak siapa dan keturunan dari mana pun kalau tak buat kerja untuk Umno,tak jadi juga..Kalau kita dok ingat orang kaya saja bolih jadi calun,,anak mantan PM saja yang layak jadi calun..Macammana dengan calun2 BN di tempat lain..apatah lagi dari Umno..Nak ambil kira orang buat kerja ke atau dok nak kira orang yang kaya raya..Yang kaya buat lah kerja cara kaya..Bantu lah dan pebanyak lah penyokong jadi kaya sama..Cari jalan macam mana nak buat..Aku tak tau lah siapa yang jadi kaya selama Dato'Mokzani jadi Ketua Pemuda Umno Merbok..Din JJ ke?..

    Kesimpulanya,Dalam PRU 13,pengundi akan melihat kepada siapa yang selalu berdamping dan berkhidmat kepada rakyat selama ini,tidak kira siapa mereka..Bukan kerana turun dari langit atau kaya raya dan anak siapa...

    ReplyDelete
  10. Selain daripada itu program pembangunan kerohanian juga perlu diseimbangkan . meningkatnya gejala sosial , kes kecurian , pecah rumah, ragut , rogol , dadah dan sebagai lagi penyakit masyarakat seperti perceraian harus di bendung dan difikirkan oleh pimpinan Bahagian. Meningkatnya kes penceraian sekaligus meningkatkan jumlah ibu tunggal yang perlu diberi perhatian. Anak-anak mangsa perceraian juga akan berdepan dengan pelbagai gejala akibat kurang perhatian ibu bapa yang terpaksa mencari rezeki secara ‘single parent’ . Biro-biro yang dilantik janganlah hendaknya goyang kaki tanpa berbuat sesuatu sedangkan masa terus berlalu sehingga antara sedar dengan tidak setahun setengan telah berlalu dalam penggal ini. Dalam masa yang sama pembangkang telah jauh kehadapan dengan pelbagai rencana dan strategi termasuklah menghimpunkan pengundi di satu-satu kawasan atau peti undi.

    Merbok tidak pernah ketandusan dengan pemimpin yang hebat sejak dulu hingga kini. Mereka adalah tokoh-tokoh penting yang telah banyak berjasa kepada masyarakat Merbok yang telah mewarnai lanskap politik Merbok.sejak zaman Khir Johari , Tun Daim , Tan Sri Zam dan ramai lagi ( sekadar menyebut beberapa tokoh )Merbok tidak pernah tandus dengan tokoh tokoh muda yang bakal mewarisi kepimpinan seperti Datuk Zubir ,Sdr Saiful, Datuk Mohzani , Azmi Rahim ( Mie Lawyer )dan ramai lagi berderet-deret termasuklah Awie,Annuar,Muhyidi,Mustapa. Biarlah proses pemilihan berlaku dalam situasi penuh kejituan dan menampakkan zaman dimana ahli-ahli UMNO berada pada landasan yang cukup matang berpolitik. Ini dapat dilihat bagaimana bijaknya masyarakat Cina dan India berpolitik. Dalam situasi yang bagaimana sekalipun kedudukan kaum Cina sentiasa mendapat kredit seperti mana konsep mereka berniaga. Berniaga sentiasa mau untung bagi orang Cina. Orang kita berniaga rugi berpolitikpun rugi, Inilah yang perlu diterjemahkan oleh semua ahli UMNO khususnya di Merbok.

    Marilah kita sama-sama memperkuatkan UMNO Merbok yang menjadi tulang belakang kepada BN untuk merampas kembali kerusi yang telah jatuh ketangan pembangkang. Jauhilah sengketa sesama kita sepertimana yang sentiasa dipesan-pesan oleh pemimpin tertinggi UMNO dan mantan-mantan presiden . Tidak cukupkah presiden dan isteri ( pemimpin kita ) dihujani pelbagai fitnah , kata-kata keji dan tohmahan oleh golongan pembangkang seperti kes C4 , Altantuya , rasuah dan sebagainya. Kenapa kita di peringkat bahagian juga terpaksa bergelumang dan berhempas pulas sesama kita. Bila waktunya akan berhadapan dengan pembangkang. Hayatilah cogankata keramat UMNO , BERSATU BERSETIA DAN BERKHIDMAT.


    Cukup di sini dulu untuk kali ini. Ada masa sambung lagi.

    ReplyDelete
  11. Anon 7 okt 2009 6.56pm,

    TAJUL TIDAK HADIR pada MAJLIS BERBUKA PUASA BERSAMA MANTAN PM TUN DR MAHATHIR MOHAMMAD,Ketua ketua Bahagian yang hadir hanya 3 orang saja iaitu Dato Bashah,Dato Nawi dan Dato Azeeez Baling.

    Kalau tak pi jangan temberang !

    ReplyDelete
  12. BN malaysia kalah tak cukup 2/3 - angkara dato' seri dollah, kedah kalah teruk - angkara det kalid dan geng2 yang seumpama dengan nya, jadi kalau depa tak pi majlis berbuka puasa bersama2 Tun M tu pakat faham2 lah noh, agaknya depa ni ada masa depan jadi calon BN pru13 tak? orang politik cukup cekap dlm hal begini,

    ReplyDelete
  13. Tidak ada perasaan benci atau busuk hati kepada KB sekarang ni...tetapi apa yang KB sekarang ni buat untuk membangunkan Merbok?????????????????
    Nothing....segala program,aktiviti dan majlis yang dianjurkan semuanya berjenamakan seorang individu sahaja iaitu DTUMZ bukannya membabitkan UMNO Bhg. Merbok keseluruhanya...."Kicap Cap Tajul" diusahakan oleh Latip Kicap Sdn. Bhd...Rasa sekali menyesal sampai mati...kalau setakat nak letak gambar program pecah tanah buat gelanggang 3 in 1 milik KB&S tu x payah la...semua orang tahu projek tu sememangya peruntukkan telah ditetapkan oleh Kem. Belia & Sukan dimana seluruh Malaysia 1 Parlimen 2 gelanggang rakyat...

    Kepada "MerbukTimes" pandai pulak menipu, menciplak,klon bolg orang lain...itu adalah usaha2 untuk mengelirukan pembaca la tu...pembaca boleh membezakan yang mana benar dan yang mana salah la...

    Kalau diamati betul2 penulisan "Pemerhati" mungkin DTUMZ cuma meneruskan sahaja perjuangan UMNO yang telah diwarisi beliau...dan memandangkan DTUMZ dah tua mungkin pada pemilihan bahagian akan datang beliau dah tak akan bertanding lagi dah..dan akan menyerahkan pada orang lain tanpa bertanding....alhamdulillah DTUMZ kalau dah sedar...

    Memang telah ditakdirkan tuhan DTMUZ telah menang dalam pemilihan bahagian...Jika kita memohon pada tuhan samaada baik atau buruk jalannya insya-Allah, tuhan akan bagi tetapi dia akan uji dan akan tengok apa yang KB akan buat dan niatnya yang sebenarnya sebagai KB...Minta baik dibalas baik..buat jahat dibalas jahat...mintak balak dibalas duit...

    Perselisihan antara DTUMZ dan DrID tu memang nyata...x payah nak kelentong la semua orang dah tahu..tanpa DrID dan sokongan dari orang2nya DTUMZ tak mungkin akan menang semasa pemilihan bahagian...ahli perwakilan cawangan semua tahu siapa yang bagi lebih untuk beli undi...????Dasar Pokok Tumpang(parasit)

    Ahli2 UMNO Merbok khususnya bukan menolak DrID, Man Boleh, Li Karim dan barisan2 yang sewaktu dengannya..tetapi menolak si Kitul...itu sahaja...individu2 ini semuanya tak bersalah..yang bersalah adalah si Kitul yang menjadi Master-mind dalam Merbok ni...peranannya sebagai tokei 'funfair' yang membawa pengikut2 menjadi badut sarkas memang tidak dapat disangkal lagi....

    "HIDUP UMNO MERBOK"...

    ReplyDelete
  14. sebenarnya umno hari ini memerlukan pemimpin umno yg mempunyai corak pemikiran yg berbeza dgn cara yg diamalkan sekarang ini.usahlah beradu dumba sesama sendiri yg mana akhirnya tidak memberi satu manafaat pun pada umno dan melayu...Zaman politik MIE janggut dan Tajul urus dah berlalu.....jenerasi muda tidak berminat lagi politik adu domba dan politik mengampu pemimpin,,politik sabotaj cerdik pandai dlm umno..dan yg MUSTAHAK sekali ialah KITa memerlukan pemimpin yg sanggop pertahankan MELAYu dan UMNo dlm apa keadaan sekalipon.....Lihatlah semasa PIMPINAN PAKLAH yg lemah sehingga umno terok sebegini .....Hasilnya KEDAh bungkos olih PAS...kita tak nak pekara ini berulang lagi...KITA mesti gunakan KEKUATAN PEMIKIRAN KITA untuk mengambil iktibar dgn apa yg berlaku dlm UMNO hari ini...KITA AHLI umno saja yg bolih SUSUN SEMULA demi kekuatan UMNO..Apa yg berlaku dlm pru12 lalu hanyalah AMARAN pada UMNO.....jika masih tak nak berubah......kita akan terima hukuman dan usahlah menyesal lagiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  15. Aku pun jadi naik muak dan nak temuntah baca tulisan hangpa semua,terutamanya yang tidak menyokong kepimpinan Umno bahagian sekarang..Nampaknya koi merapu dan mengarut..Tak cerita lain..pi mai,pi mai,dok kira nak hentam Tajul,lepas tu nak penaik orang lain yang tak ketahuan punca..Ada setengah nama2 yang di syorkan,dengar nama pun dah naik meloya..

    ReplyDelete
  16. Kalau siapa pun hendak dipilih sebagai pemimpin UMNO, janganlah ambil yang pakai Porce macam Mokhzani tu.

    Adik pula Mirzan sekarang dah jadi tokeh beer Filifina.

    UMNO Melayu Tulen.

    ReplyDelete
  17. Dato' Mokzani bagi dia bawa kereta laju sudahlah..Sekali sekala mai ke Merbok jumpa saki baki penyokong dia dulu jamu makan sikit2 Lepas tu balik ke Kl..Tak kan kita dok angan2 nak bagi dia jadi calun kot di Merbok ni..Awat tak ada orang lain dah ke..Soal dia kaya,anak sapa ke,Tu dia punya pasai..Nak jadi calun kena buat kerja dari la ni..BN bukan macam suatu ketika dulu..Letak Tongkoi kayu pun bolih menang..Penyokong Dato'Mokzani tak payah angan2 besar sangatlah..Orang lain dok buat kerja untuk umno di merbok nak humban kemana...Dulu lain,,sikalang lain maaa..

    ReplyDelete
  18. saya rasa semua ahli2 umno di merbok ni semuanya pakat2 dok buat kerja belaka dah, psai apa kita menafikan benda ini pula, ada yang dulu depa dah buat kerja dengan sepenuh tenaga dan sepenuh hati,ada yang baru hari ini saja mula tabur khidmat dan bakti kepada masyarakat, jadi semua ahli2 umno dah buat kerja2 dengan baik sekali dari dulu hingga la ni, jestru perkara paling penting sebagai pemimpin mestilah berjiwa rakyat, jangan dok belit sana belit sini, bohong sana bohong sini, janji sana janji sini, tipu sana tipu sini, jiwa mesti bersih dari politik wang dan beretika baik dan mulia, ini lah characteristic2 yang menjadi kehendak pengundi serta penyokong BN juga pucuk pimpinan parti umno, usahlah kita bersusah hati kiranya kawan kita, sahabat kita maupun musuh politik kita tidak di calonkan menjadi calon BN pru 13 nanti.

    teruna melihat said

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.