03 September, 2009

Prof Dr Ismail Daut mempengerusikan Persidangan Antarabangsa

(sumber UNIMEP)

Introduction
The School of Electrical Systems Engineering, Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) is pleased to announce an International Conference: Electrical Energy and Industrial Electronic Systems (EEIES 2009) on 7-8 December 2009.

Message from Conference Chairman
Prof. Dr. Ismail Daut
It gives me pleasure as Chairman to invite you to participate in the International Conference on Electrical Energy and Industrial Electronic Systems (EEIES 2009) at Parkroyal Penang on 7-8 December 2009.

See you in Penang, Malaysia!

Professor Dr Ismail Daut
Dean School of Electrical Systems Engineering, EEIES 2009

Conference Aim
Theme related International Conferences do occur however, in order that the global concerns and need for sustainable energy efficient systems be addressed worldwide, it is important that international practitioners have the opportunity to discuss progress and advancements with the widest audience possible.

The aim of the conference is to provide a forum for engineers, researchers and academics to discuss current practice, recent developments, potential future trends and educational development in all areas related to the conference theme.

Ketokohan Profesor Dr Ismail Daut bukan sahaja setakat politik di Bahagian Merbok tetapi kewibawaan beliau begitu terserlah apabila menjadi Pengerusi Penganjur Persidangan Antarabangsa seperti di atas.

Terbukti beliau bukan calang-calang dekan tetapi juga seorang Jurutera Elektikal yang sedang menempa nama di peringkat antarabangsa. Seorang tokoh yang menjadi kebanggaan pengundi-pengundi di Merbok.

Syabas Dr!!

6 comments:

  1. CAlun dari merboktimes ZAHRAN amat sesuai sekalilah..................

    ReplyDelete
  2. Saudara Merbok Times,

    Tuan didapati amat rapat dengan Dr Ismail Daut,sekadar hendak mendapat pengesahan betul atau tidak Dr Ismail mempunyaai isteri di MEDAN sekitar awal tahun 2000.

    Betul atau tidak Dr isamail ada skandal dengan seorang mantan AJK wanita Bahagian Merbok yang masih jadi isteri orang dan khabar khabar angin bertiup kencang mereka telah berkahwin.

    Saudara ADMI BAKAR ketua cawangan kongsi 6 ada banyak maklumat,boleh tanya dengannya.

    Jika benar apa yang diperkatakan, persoalannya layakkah beliau dipilih untuk menjadi CALON,takut takut jadi macam calon Permatang pasir yang menjadi liabiliti kepada UMNO.

    ReplyDelete
  3. Sungai Derhaka,
    Perkahwinan bukan satu kesalahan yang besar. Perkahwinan adalah satu kerja yang baik di sisi agama cuma yang menjadi persoalannya keadilan di dalam mengurus dan mentadbir rumahtangga @ isteri-isteri individu terbabit.

    Kita seringkali terbawa-bawa dengan hukuman yang kita cipta sendiri. Kita perbesarkan seolah-olah berpoligami atau berkahwin lebih dari satu itu satu kesalahan yang cukup besar.

    Begitu juga pemikiran atau mindset kita seringkali dicorak dan diwarnakan oleh khabar-khabar angin, cakap-cakap orang dan gossip sehingga ke peringlat yang lebih parah kita melenting tak tentu pasal.

    Buang yang keruh ambil yang jernih. Baru teguh peribadi. (P.Ramlee)
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  4. Saudara Merbok Times,

    Ini bukan soal Perkahwinan,nak kahwin berapa pun lantaklah tapi buat lah dengan cara yang betul mengikut undang undang syariah.Apa yang menjadi buah mulut ahli ahli UMNO dan masyarakat tempatan ialah ianya melibatkan isu MORAL dan INTEGRITI.

    Nak jadi wakil rakyat dan Pemimpin mestilah tunjuk teladan yang baik,ini bini orang pun dia kebas.Belum lagi jadi bini bini yang sah dah usung keseluruh pelusuk negara termasuk keluar negara hingga ke Negeri Cina.

    Seorang wakil rakyat atau bakal wakil rakyat mestilah bukan sahaja BERSIH tapi MESTI KELIHATAN BERSIH.

    Kita sekarang dizaman IT smua maklumat akan disebar dengan pantas dalam media alternatif yang sukar ditapis.Jika orang begini yang UMNO mahu jadi Pemimpin dan wakil rakyat,UMNO akan terima padahnya "May God Bless UMNO "

    ReplyDelete
  5. beliau bkn engineer. Tiada ijazah kejuteraan dan tidak berdaftar dgn board.

    Bunga Raya

    ReplyDelete
  6. Raya Cina baru ni berkepit dengan siapa? Perdana Hitam lagi.

    Jaga Sempadan

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.