07 August, 2009

Profile pemimpin kesayangan kita

Dato' Tajul Urus Bin Hj. Mat Zain
Position: Independent Director
Nominating Committee Chairman

Bachelor of Arts (Hons)
University Sains Malaysia

Dato’ Tajul is the Director of Kalansa Energy Sdn. Bhd., Fyrecheck Sdn. Bhd., Tacon Builders Sdn. Bhd., Perbadanan Kemahuan Negeri Kedah (PKNK) and 99 East Langkawi Sdn. Bhd. He is also the Group Managing Director for Kedah Corporation Berhad.

13 comments:

  1. Hensem apa Tajul ni kalu sekali pandang...heheeee

    ReplyDelete
  2. apajadi BUKIT MALUT? Tajul pakat Det Khalid.......UMNO nak suruh orang sakong PRU13..kena bersihkan pemimpin2 yg Rasuah dan korap......LANGKAH PERTAMA untuk menang PRU13 bersihkan dan buang segala kotoran yg ada pada PEMIMPIn UMNO....Jangan LINDUNGI mereka ini....Rakyat semua tahu menilai sekarang....Lepas bersih baru bolih cerita program dan perancangan......baru ada kesan......

    ReplyDelete
  3. Apa juga nampaknya UMNO Merbok mesti diubah kepimpinannya.

    ReplyDelete
  4. Bayangkan dari seorang guru kini meningkat kepada seorang jutawan tokoh koperat dengan menerajui beberapa syarikat besar tersenarai di bursa saham kula lumpur dan singapura.
    Duit jutaan ringgit dalam simpanan itu tidak terusik langsung kalau nak anjurkan program bubur lambuk pada bulan puasa ini.
    Duit yang jutaan ringgit itu juga tidak akan terusik untuk melaksanakan 200 ekor lembu koraban dalam Merbok ini.
    Duit yang jutaan ringgit itu juga tidak akan terusik untuk bagi angpow kepada ribuan anak-anak yatim dalam Merbok ini.
    Ayuh jangan kedekut untuk memberi sumbangan. Kalau musim pertandingan boleh disalurkan jutaan ringgit apa tidaknya di musim hujan ribut dan angin kencang ini yang banyak rumah terkena ribut dan banjir kilat.

    ReplyDelete
  5. Merbok Times,

    Fakta anda tidak tepat ! semak balik,zaman Det Khalid berkuasa dalam Kedah betui la. La ni semuanya dan lingkup kechuali hat sendiri dan yang di SINGA PORK saja ,itu pun tunggu hari saja nak kena tendang.

    Tolong buat homework sebelum tulis, nanti kena saman RM 100 JUTA baru hang tau !Tajul dah pi jumpa lawyer ANWAR nak minta tolong buat saman kat MERBOK TIMES.

    ReplyDelete
  6. Don't judge the book by the cover..Mungkin Tajul tak sesombong wajahnya. Perhatikan wajah rakyat dengan rendah hati walaupun mereka hanya lulus darjah 6. Bukan semua yang pandai boleh menjadi pemimpin. Dan bukan semua yang pandai berjuang untuk UMNO semata-mata ingin menjadi saingan kepada ketua.

    CCZ berpendapat sebarang usaha untuk menjatuhkan mana-mana pemimpin sedia ada bukan jalan yang terbaik untuk parti UMNO. Apa yang dapat kita lakukan? Bukankah musim pemilihan telah berlalu. Jika kita masih mengharapkan Lembaga Disiplin dan SPRM mengambil tindakan, bulehlah tunggu tetapi bagaimana dengan UMNO? Parti UMNO sendiri. Bagaimana kita nak jalinkan perpaduan jika kita masih bertelagah antara satu sama lain.

    Merbok TImes dikira berani memperkatakan sesuatu yang rakyat berkata. Wujudnya ia sebagai satu isyarat yang mana setiap langkah pemimpin akan sentiasa dipantau. CCZ setuju dengan kebanyakan komen-komen yang diberi tapi sentiasa positif dan fikirkan UMNO sendiri.

    Bersainglah secara sihat. Senang cerita sekarang siapa calon yang lebih baik dan senang diterima rakyat? Jika ada 5 atau 6 orang tolong berikan namanya. Rakyat Merbok pun sudah matang. Pemimpin yang sedia ada pasti akan lebih memperbaiki kesilapan mereka. Setia kepada parti dan setia kepada pemimpin dua perkara yang berbeza. Yang berlaku sekarang setia kepada parti tetapi tidak boleh menerima ketua.

    Jadi Tajul..bukan mudah untuk memimpin. Kedah berjaya di tawan pembangkang kerana rakyat tidak suka kepada pemimpin. Di peringkat bahagian, jika rakyat tak suka kepada pemimpin, maka lumpuhlah UMNO tidak bergerak kerana tidak ada kerjasama. Jika kita sebagai rakyat masih pentingkan kita suka kepada pemimpin ke tidak maka apa yang tinggal pada uMNO. Rakyat atas pagar akan melihat betapa kita sesama ahli berpecah, bermasam muka. Sedangkan kemelut dalam parti pembangkang langsung kita tak didedahkan. Mereka bersatu tetapi kita?

    Sebab itu sementara masa yang masih panjang, berikan alternatif samada memperkenalkan calon yang sesuai di samping jangan lupa bersatulah untuk UMNO. CCZ lebih berpendapat tak salah kalau Merbok Times memberi bangkangan kerana lebih baik membangkang dalam parti sendiri.

    ReplyDelete
  7. Merbok sisik44,
    Maklumat yang tertera di situ tidak pernah menyatakan tarikh maklumat tersebut ia adalah dari maklumat lapuran tahunan dari website ASTI Holding Ltd Singapura yang masih "carry" maklumat tersebut.
    Jika nak saman pergilah saman Asti Holding Ltd kerana tidak update website mereka, menyalahi undang-undang Singapore Stock Exchange.
    Dan saman semua ahli lembaga pengarah mereka termasuk Tajul Urus Mat Zain.
    Merbok Times sentiasa menunggu dan menyambut baik sesiapa yang ingin menyaman Merbok Times, akan Merbok Times bongkar perkara yang lebih besar lagi.
    Belajarlah pengajaran dari Kalimullah Hassan apa jadi apabila beliau menyaman Rocky Bru.
    Di mana Kalimullah sekarang dan di mana Rocky sekarang.
    Kecil tapak tangan, padang bola ditadahkan.

    ReplyDelete
  8. Ni Tajul la..wa mau kasi tau..memang eksen punya olang..dlu sebelum p/raya..selalu wa jpa dia tp xpernah semyun punya olang..wa pun hairan lo mcm dia blh lekat jd ahli parlimen..wa mau kasi tau la utk p/raya nnti kami olang2 cina mau pemimpin yg blh memberi kami business..kalu tun mathadir mau jd ahli parlimen merbok..confirm olang2 cina sokong dia..lgpun kami tau memang dia sorang sj yg blh bg kami busniess..yg lain kami olang cina xmau ambik tau..kalu utk dun tg. dawai..kalu itu latuk azmi xmau...itu budak nama anuar dr kg pasir blh jd pemimpin kami..lgpun dia memang asal olang situ..itu tajul kami olang2 cina meluat lo..eksen

    ReplyDelete
  9. CCZ...di sini aku nak mencadangkan Calon2 yg layak utk bertanding di Dun/Parlimen Merbok...Calon utk Dun Tg. Dawai..Dato Arzmi (dia pernah berjasa di Dun Tg. Dawai suatu ketika dlu) atau Anuar Ahmad (Naib Ketua Pemuda Merbok/anak jati Tg. Dawai), Dun Bkt Selambau (terserah kat pucuk pimpinan pusat), Parlimen Merbok..Tun Daim Zainuddin, Tan Sri Zainuddin Maidin atau Dato Mokhzani Tun Mahathir...org lain xlyk utk jd pemimpin di Merbok..

    ReplyDelete
  10. Merbok Times ,

    Bezanya Kali " the Hindu God and a Muslim Priest " dengan merbok times ialah :
    1.Kali bercakap bohong,buat spin maklumat dan putar belit.

    2.Merbok Times copy dan tampal maklumat yang telah obselete walaupun mengetahui ianya telah tidak boleh pakai lagi.

    Nak jadi blogger mudah tapi jadilah blogger yang berwibawa dan memuatkan fakta fakta yang benar,ALLAH bercakap benar dan amat menyukai makhluknya yang bercakap benar.

    Merbok Times ada menyebut ASTI HOLDING LIMITED,sebuah syarikat yang disenarai diSingapore Stock Exchange dan Tajul menjadi salah seorang Non Executive Directornya.Ini fakta yang betul,bagus ! tapi adakah anda membaca laporan kewangannya berakhir 31 mac 2009,syarikat ini sedang menghadapi masaalah kewangan dan mungkin akan ditutup,lihat fakta dibawah:
    1. ACCUMULATED LOSSES ( 28,573Million)
    2.CURRENT ASSET 226,715 Million
    3.Total Equity & Liabilities 291,343 million

    Apa maknanya,siapa yang bawa malapetaka kepada syarikat ini ?

    Merbok Times,saya cadangkan anda buat analisa penyata kewangan UMNO Bahagian Merbok berakhir 31 disember 2008 very interesting !

    ReplyDelete
  11. Kalau Anuar (NKP) nak jadi calon DUN Tg Dawai... memang aku setuju sangat...
    aku sokong 100%.
    orang lain aku tak nampak....

    ReplyDelete
  12. DUN Tg. Dawai ni yang layak jadi calun padan dengan Bri Gila ketua cawangan Candi aje..., poster geng pekerja sapu sampah mpspk boleh tampal, nak bagi depa kerja kuat, puak ni jamu air daun ketum, Pak Yeh eon boleh spply kat depa. Tat Mek Ceh jadi Pengarah pilihanraya DUN Tg. Dawai PRU 13 ni.

    ReplyDelete
  13. aku setuju sangat dgn cadangan ni, kalu nak kemas lagi bagi Halim Semeling jadi wakil calon, Id katak jadi body guard...,hehehe

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.