20 July, 2011

Merbok telah kenal pasti 8 calun "winnable candidate" untuk PRU13

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menyatakan proses simulasi pilihan raya atau pilihanraya olok-olok telah berjalan lancar di semua bahagian Umno berjalan.

Pilihanraya olok-olok ini melalui proses di mana bahagian-bahagian telah memilih, mengenal pasti nama-nama pengundi, nama-nama calon dan jawatankuasa pilihan raya.

Hasil dari pilhanraya olok-olok itu Merbok telah mengenal pasti 8 budak hitam yang berkalibar menjadi “winnable candidate”.

Kelapan-lapan budak hitam ini telah mula berjalan berkempen di kalangan ahli UMNO bahawa mereka memang layak dan berkelulusan peringkat tinggi dan mempunyai banyak wang untuk menjadi calun.

Sama-sama lah kita tunggu budak-budak hitam ini sampai ke rumah kita untuk masuk bakul angkat sendiri.

17 comments:

  1. tolong senaraikan 8 budak hitam tu!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. iya...semua nak tahu senarai 8 calun candidate yg dianggap layak

    ReplyDelete
  3. Budak-budak Mamak dan KIMMA le. Mana ada Melayu tulen lagi kat UMNO BARU.

    Silap-silap Melayu Bangla atau Melayu Cina Mualaf.

    ReplyDelete
  4. satu drp nya tajul laaa kot sebagai ketua bahagian.dia tgh geli lebih drp syok.yg 7 lagi balum pasti.

    ReplyDelete
  5. annak tanjung dawaiJuly 26, 2011 at 11:38 PM

    1.Tajul Urus
    2.Prof Kangkong dari Perlis
    3.Man serba boleh 2 senawi,sijil hilang
    4.Saipon KJ kantoi
    5,Ustz Hapsoh 4 senawi
    6.Zuffa PKR
    7.Karim botak
    8.Mi Lawyer dan simpanan
    9.Ustz Harun AlHafiz
    10.Hashim DJ Paya Nahu
    Dan semuanya non winnable candidate yang dok tengah geli

    ReplyDelete
  6. Hai anak tanjung dawai ; hang betoi cekap. Senarai hang koyak sebiji mcm list kami. Cuma yang no 2 tu, kangkong ke atau kengkang ? Dari lapan ni, kena pilih maksima 3 org saja. Tapi kalau macam yang dok marah-marah bila boss dah dari awai tolak Bt Selambau kpd MIC, maka tinggai 2 saja le. Sapa Parlimen Merbok ; sapa ADUN Tg dawai, tempat hang ? Bila kata winnable candidate, dia ada chan menang le . Aku pilih no 8 = DUN T/Dawai dan No 9 = Parlimen Merbok. Yang lain kita 'peti-ais' dulu. Biaq pi kalau depa nak terus geli . Bukan susah sangat nak bagi org geli la ni. Tak payah keletek.

    ReplyDelete
  7. aku orang luak,tapi telinga aku dok dengaq,hashim penerangan pun dok gila sakan cerita kata nama dia ada dalam senarai.

    anak sungai lalang

    ReplyDelete
  8. aku pilih DUN tjg Dawai:-Shakirah la
    aku pilh Parlimen Merbok:-Dato'Mokhzani la
    aku pilih DUN Bkt Selambau:-Anuar pemuda la
    salam,pakat2 kerja bagi BN menang, bila depa2 ni di calonkan pd PRU13 nanti,

    ReplyDelete
  9. 2) kangkong @& kenkang @ kinkong= katak betong

    ReplyDelete
  10. Tak patut senarai yg ada tu.
    Mana nama Dato Tajul.Dia tok ketua bahagian Merbok.Nanti dia berkecil hati susah jadinya.Aku ingat letakkan namanya sama.Tempat yg sesuai ialah Bukit Selambau.Dato Azmi Hamid dan Dato Badri boleh tolong dan bantu Dato Tajul.Lagi pun Merbok ramai Dato-Dato.Jangan berebut.Sabar dan ikut giliran lah.

    ReplyDelete
  11. anak tani singkirJuly 30, 2011 at 11:19 AM

    Nama Dato Badri tak ada ke.Dia pun ada sikit-sikit lagi geli.Masa pilhanraya kecil Bt Selamabu dia pun syok sendiri.Rupanya kuota MIC.

    ReplyDelete
  12. Datok Tajul dah banyak modal keluar....dah gah keliling cawangan dan sampai tiap cerok kampung...takkanlah nama dia di pinggirkan....UMNO Bhg Merboh D bawah Datok Tajul pentadbirannya bercelaru, pentadbiran pejabat tidak pro......buat kerja ikut suka hati tidak ada sistem...surat dan document yang di hantar sering hilang..pentadbiran sehala......syok sendiri..SU Kerja dan SU Bhg bodoh sombong....lagak macam pandai....tapi bengong...ego tak tentu pasal....UMNO patut kalah dalam PRU akan datang keran nahli sendiri benci..meluat dengan gelagat pentadbiran UMNO Bhg Merbok....... kalau ahli UMNO sendiri benci..meluat dengan UMNO...apatah lagi dengan pengundi bukan ahli UMNO...fikir..fikirkanlah.....Datuk......kerana nila setitik rosak susu sebelanga

    ReplyDelete
  13. x pa Dato Tajul pasti menang sbb CINA KG BARU akan bg undi maksima...haha

    ReplyDelete
  14. saiful hazizy untuk parlimen merbok...nescaya menang. rajin buat program...bagi duit kat pemuda2 cawangan. pemimpin macam ini yg kita cari...

    ReplyDelete
  15. org kuat tg dawaiAugust 2, 2011 at 2:45 PM

    sepol hazizy baguih. budak baik. lebih hebat drpd tajol.

    ReplyDelete
  16. baguzz Saiful Hazizi Talibarut KJ,,!!!!UMNO merbok cari duit saja.

    ReplyDelete
  17. Sepatutnya orang2 Merbok perlu perjuangkan bagaimana untuk mendapatkan kerusi Bkt Selambau kepada orang Melayu (UMNO).

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.