04 January, 2010

Siapa taja RPK?

Di dalam penerbangan balik dari Rome, kenalan sebelah MT membisik memberi tahu penaja utama Raja Petra ialah seorang tokoh wartawan Ahmad Nazri Abdullah merupakan penulis dan bekas ketua pengarang Berita Harian . Orang Kampung Gerigis Alor Setar, Kedah.

Ahmad Nazri yang kaya raya mewah di London hasil menjadi proxy Anwar Ibrahim mungkin simpati dengan RPK kerana beliau juga berpengalaman sebagai seorang pelarian, yang lari dari bayang-bayang sendiri semasa Anwar di tangkap.

Mungkin mereka berkongsi curut Havana yang sama. Entah betul entah tidak kena tanya sahabat tersebut.

3 comments:

  1. Salam..curut havan ke apa kah manakan sama dengan tanah air tercinta..walau sepanas mana mentari, walau sedalam mana banjir, nikmat rumah, negeri sendiri itu tiada terhingga bagi seorang pelarian..

    ReplyDelete
  2. MT,

    Nazri Abdullah memang proxy ANWAR AL JUBB,dia ini satu ketika dulu merupakan media mogul diMalaysia.Dia juga merupakan pemegang SAHAM terbesar NST,BERITA HARIAN dan MRCB.

    Lama mana dia nak lari ? pandai pandai tupai melompat akhirnya ketanah juga jatuhnya.

    ReplyDelete
  3. Soal siapa penaja tu bukan masalah besaq tapi apa yg ditulis oleh RPK tu beserta dengan salinan dokumen yg boleh dijadikan bukti sedikit sebanyak membuka minda dan mata aku untuk menilai sejauh manakah pemimpin parti melayu yg nama pun masih menggunakan bahasa penjajah tapi kecoh pasai bahasa kebangsaan, memperjuangkan bangsa melayu atau memperjuangkan kantung RM mereka sendiri.

    Aku rasa sepandai RPK melompat, pasti akan jatuh lepas KERAjaan Beer-N jatuh dulu.

    Kah kah kah!!!...

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.