08 November, 2011

Ahli Parlimen Merbok takut turun kawasan kerana pokai

Sebanyak 35 ekor lembu disumbangkan oleh Penyelaras Parlimen Merbok, Datuk Tajul Urus Md. Zain kepada penduduk di kawasan itu untuk ibadah korban sempena Hari Raya Aidiladha.

Jika seekor lembu bernilai RM2,800 ini bermakna sejumlah RM98,000 telah disumbangkan oleh beliau untuk memikat pengundi-pengundi dalam Parlimen Merbok.

Itu lah keperihatinan pemimpin yang walaupun tidak dipilih rakyat tetapi bekerja keras untuk rakyat. Tidak kiralah samada wang sumbangan itu datang dari komission projek, duit tochi atau projek-projek anugerah menteri.

Janji mereka tidak tamak mengumpul kekayaan untuk diri sendiri seperti rumah besar, kereta besar dan bini besar.

Persoalannya di sini bagaimana pula dengan Ahli Parlimen Merbok Datuk Rashid Din yang menang dalam PRU12 tempoh hari? Langsung bayang pun tak nampak.

Katanya Anwar pun dah tak mampu untuk menolong wakil-wakil rakyat  di bawah naungannya kerana wang Anwar banyak dilabur kepada lowyer-lowyer dan pakar-pakar DNA antarabangsa.

Tidak ada apa lagi untuk dikesali oleh rakyat Merbok kerana mengundi Rashid Din, apabila nasi telah menjadi bubur. 

6 comments:

  1. rashid din sendiri tidak menyangka yg dia sendiri akan menang pd pru12 yg lalu,tapi kerana rezeki beliau dan undi protes det khalid dan undi protes paklah maka memertabatkan beliau sebagai MP MERBOK,
    sekarang rashid din dah tua dan sakit-sakit, berjalan kesana kesini dengan keluarga sahaja,
    MAKA rakyat MERBOK terpaksa BERKORBAN untuk rashid din di hari RAYAKORBAN,
    yang menjadi pelik dimanakah perginya duit not rm500 dan rm1000 yang annuar bawa lari keluar negara-rujuk nallakarupan tu,
    lagi pun anuar dah tua dan sakit pula, tak boleh bongkok, tak boleh berjalan dgn baik, maka alamatnya tak kecapaianlah utk jadi PM,

    ReplyDelete
  2. MP Merbok tak ada peruntukan memang tak dinafikan.Tetapi membanding peruntukan? "korban" olih Tajul adalah satu perkara paling tidak bijak kerana pengulasnya juga tidak bijak.
    Duit itu bukan duit Tajul dari mana mana saluran tapi duit rakyat yang di paraidkan melalui umno untuk kepentingan parti umno.
    Tak kiralah samada lembu lembu itu dari Tajul atau Dr Hamdan,tapi kalau lembu itu diberi atas nama parti politik,yang terkorban hanyalah lembu bukan "dinamakan ibadah korban".
    Kalau dah tak mampu,Islam tak suruh sesiapa pun lakukan korban.
    Apa yang dilakukan sekarang olih umno dan PAS ibarat cuba menipu Allah dan Allah tidak pernah tertipu.

    ReplyDelete
  3. Jadi YB MP senang banyak.kerja ke tak kerja ke RM ribu-ribu asyuk setiap bulan.kalau tak jadi YB pun tak apa dah.Lepas ini balun pencen pun RM ribu-ribu juga.

    hang pa yang lain eeeeelek.masuk angin keluar asap.

    itu lah nikmatnya jadi YB MP

    sebab itulah yg depa dok berebut dgn pelaburan yg banyak..

    ReplyDelete
  4. nasib baik tak jadi pok keh.. pok keh..

    ReplyDelete
  5. Haaaa dengar ceritanya.....Tajul dah booking awal-awal lagi kerusi Parlimen Merbok PRU 13 nanti.

    ada harapan ke ni....

    ReplyDelete
  6. lembu feedlot NFC Shahrizat kut?????

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.