30 October, 2011

Siapakah calun MP Merbok?

Minggu lepas ketika bershopping bersama keluarga di Alamanda Putrajaya, MT terserempak dengan bekas Ahli Parlimen Merbok, Zainudin Maidin dan sempat bertanya khabar termasuklah pandangan beliau siapakah bakal ’winnable candidate’ di Merbok bekas kerusi beliau.

Dalam suasana politik semasa sekarang ini sesiapa juga sukar membuat ramalan kerana kehendak dan selera rakyat di bawah sudah tidak seperti dahulu lagi.

‘Winnable candidate’ dari kacamata kelompok UMNO sudah tidak boleh diguna pakai lagi kerana mereka hanya melihat calun-calun yang disekeling pinggang dan rakan karib mereka sahaja.

Nampaknya tidak mustahil Merbok akan diwakili sekali lagi calun payung terjun dengan sayap yang gagah.

Yang pasti calun ini akan menghadapi tentangan dan pemboikotan yang hebat dari UMNO Bahagian.

5 comments:

  1. Pengundi Batu HamparOctober 31, 2011 at 8:02 PM

    Tajul kata dia yg paling layak.
    Dr Ismail pun kata dia juga layak.
    Zuber pun kata dia layak juga.
    Soldadu upahan politik umno Merbok pun dah mula bergerak.
    Undi di kalangan UMNO pun sudah tentu berpecah.
    Undi pembangkang tetap dan payah cair.
    Undi atas pagar lagi pening mahu tengok siapa calon BN nya.

    DS Najib kena tegas dalam soal ini.Kalau silap calon kaki rasuah politik,akhlak buruk,ego dan somobong.Hanyut lagi BN Merbok

    Soal boikot dan sabotaj kerana disiplin UMNO tak tegas dan lemah.

    DS Najib kena tegas.Calon serabut tak payah lah..

    ReplyDelete
  2. Tuan Punya Merbok Times:

    Bukan Merbok sahaja berserabut.Seleruh begeri Kedah tak ada calon yg layak.Yang ada pun HAMPAS sahaja.

    UMNO Padang Serai lagi lah serabut.Yang ada hampas belaka.

    ReplyDelete
  3. apa nak di bimbangkan sangat dalam hal ini, yang pasti calun yang dah kalah tidak akan dicalunkan semula,
    UMNO mempunyai banyak ahli2 yang berkelayakan,
    UMNO bahagian jgn amalkan syok sendiri, berangan sendiri, kita patut berikan peluang kpd ahli UMNO yg berkelayakan untuk mewakili kita sebagai clon pru13,niat kita kini hendak tumbangkan kerajaan PAS dan kuncunya DAP dan KEADILAN di KEDAH dan untuk dpt 2/3 utk perlimen,itu sja

    ReplyDelete
  4. Jangan ingat kita saja yang berselerak,PKR pun sama juga.
    Dibawah ini saya pungut beberapa ulasan dalam FB kepunyaan penyokong Pakatan Rakyat
    Ulasan nya bermula dari seorang penyokong yang saya diberitahu asalnya adalah orang kuat umno Sungai Lalang pada zaman Dato Tajul sebagai Ketua Pemuda .

    Adalah tidak merugikan jika kita dapat menjadi member mana mana kumpulan walaupun majoriti member kumpulan adalah penyokong Pakatan.Sekurang kurangnya dapatlah kita membaca isihati mereka terhadap pucuk AJK mereka.

    Sila baca dibawah
    Bengang tahap 9.tapi bila pikiak depa ni dah tak minat lagi nak jadi ADUN dan MP,biak pi lah kat depa.PKR pula dah tak bolih buat apa apa lagi dengan depa,jadi siapa yang nak buat?...kami yang akan mengundi dalam PRU 13...:itulah kata kata yang bolih didengar kalau hampa singgah di tempat kaki lepak (kedai kopi) di Taman Desa Aman,Taman Sungai Lalang 1 dan Kampung Pinang Sungai Lalang DUN Bukit Se...
    See More
    Like · · See Friendship · 6 hours ago ·
    Mukhlis Ghazali likes this.

    Mukhlis Ghazali P mana MP merbok?ka p bertapa atas gunung jerai.apa pn tarak buat
    3 hours ago · Like

    Kedah Lanie kami rasa Saiful Izham Ramli kena jawab benda nie sebab kami dah banyak dapat aduan mengenai kwsn merbok nie...jadi tengok2 sikit laa nooo..nak menang lagi ka dak??
    3 hours ago · Like

    Mukhlis Ghazali Cina kwsn merbok dh beri jaminan,klu pkr bertanding lg pru 13 nnt,kompom depa xkn bg undi dh.x kira lh sapa pn calonnya....jd pk2 kn lh
    3 hours ago · Like

    Saiful Izham Ramli sdr2, sejak saya ambil alih kepimpinan cabang Keadilan Merbok pd Disember 2010, saya telah pelbagaikan dan perbanyakkan program yg melibatkan masyarakat setempat, termasuk antaranya melibatkan ADUN Bkt Selambau dan MP Merbok. Mungkin sebahagian besar program tidak sampai ke pengetahuan semua masyarakat pengundi di kawasan ini. Dgn keterbatasan waktu dan peruntukan kewangan peribadi yg ada, saya dan kawan2 menggerakkan bbrp program bersama dgn kepimpinan baru PAS Kawasan Merbok. Ada antaranya yg berjaya dan ada antaranya yg kurang berjaya. Penglibatan dan komitmen semua, termasuk teguran yg membina sangat diharapkan. Saya difahamkan ada beberapa kawasan bertugas MKK telah diserahkan beberapa peralatan yg melibatkan khemah dan peralatan memasak utk tujuan kegunaan masyarakat setempat sejak 2008 dgn menggunakan peruntukan pembangunan kecil yg terhad. Dalam menerima pandangan, kritikan dan nasihat, saya juga mengharapkan PENGLIBATAN terus dari semua utk menggerakkan program yg melibatkan pengundi dan masyarakat. Persoalan siapa yg akan dicalonkan untuk bertanding nanti bagi saya bukan persoalan utama yg perlu saya perbahaskan disini, yg penting bagi saya adalah memanfaatkan ruang waktu yg ada utk memberikan khidmat semampu mungkin kpd semua. BERAT MATA MEMANDANG, BERAT LAGI BAHU YG MEMIKUL! Tidak mungkin kami melaksanakan semuanya tanpa penglibatan semua teman2 yg memberikan pandangan dan kritikan. Saya mohon maaf atas segala kekhilafan sekiranya ada...
    2 hours ago · Like

    Mukhlis Ghazali Keluhan tlalu byk sgt skng ni.bkn nk harap pa sgt,cuma klu bleh tnjuk muka MP pn jd lh pd mjls keramaian msyrkt,kematian dn sbgainya.kita faham dhn kekangan kewangan.pd sy tugas MP merbok x berat sgt dh.kita kwsn merbok mpunyai 2 org EXCO krajaan negeri.jd dia hanya perlu hadir utk meraikn pn jd lh.org tgk ada jd xkn berckp yg bkn2 sgt.
    2 hours ago · Like

    Ahli Taman Ria

    ReplyDelete
  5. Sekadar nak bertanya.... Siapa MP merbok sekarang, nama ada dengar, tapi tak pernah nampak muka pun.

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.