10 August, 2011

Bukan semua Professor itu cerdik berpolitik

Seorang Professor Universiti Pertahanan Nasional Malaysia Prof Dr Ariffin Omar telah mengambil keputusan untuk menyertai DAP.

Katanya DAP adalah sebuah parti yang berjuang untuk semua kaum. "Saya telah mengkaji sejarah parti itu selama beberapa dekad. Saya percaya masa depan Malaysia adalah selamat dengan pihak seperti DAP" katanya lagi.

Dalam sidang yang sama Setiausaha agung parti, Lim Guan Eng berkata kemasukan Prof Ariffin adalah salah satu kejayaan usaha DAP untuk merekrut lebih ramai Melayu menyertai DAP. Apakah Guan Eng ingin memelayukan DAP?

Nampaknya bukan semua Professor itu cerdik. Ada juga yang bertitlekan Professor gagal dalam berpolitik kerana melihat terlalu ramai orang kampung yang bodoh dan mereka sahaja yang bijak.

7 comments:

  1. betul ke mamat nih PROF?..kerana setahu aku gelaran prof ini untuk orang yang cerdik pandai..tapi dari kenyataan PROF Ariffin yang teramat bodoh, jahil dan dangkal ini, aku tak nampak pun sekelumit kepandaian ataupun kebijaksanaan..apa kejadahnya dengan kenyataan orang tua ini dengan mengatakan 'masa depan Malaysia selamat di bawah DAPig'?..bagi aku yang tak ada tittle prof ini pun tau yang DAPig tu parti rasis orang cina..macamanalah prof ini boleh kata Malaysia boleh selamat dibawah DAPigs..orang tua ni kata dah wat kajian banyak dekad, tapi dia tak sedar ke mana ada jawatan pengerusi DAPig dijawat oleh bangsa lain..so orang tua ini jangan beranganlah nak jawat jawatan penting dalam DAPig..kecik-kecik tak nak mampus..bila dah besar dan dapat title prof jadi melayu tak sedar diri pulak

    ReplyDelete
  2. Bro

    Mamat ni teragak nak jadi calon

    DAP memang tengah tercari cari mamat mamat macam nilah nak jahanamkan Melayu

    WHAT ?????????
    Mamat ni pensyarah di Universiti Pertahanan Malaysia

    Saiufudin OOOOOOIIIIIIII !!! wake up

    hantar mamat ni kerusia atau china atau korea utara jadi pensyarah alias kader komunis

    ReplyDelete
  3. MT.persoalan nya kenapa dia pilih DAP bukan UMNO.PAS,atau PKR.Kalau dia pilih parti Melayu berkenaan berbanding dengan tokoh melayu lain dia akan jadi super junior.Aku ingat jawatan yg akan dapat ahli biasa sahaja.Lebih-lebih lagi kalau masuk UMNO saat ini.Berbanding dengan DAP iaitu parti Cina bermakna dia ada tempat atas nama melayu.Dia pun bukan lah bodoh sangat.Kita jangan mudah hukum pada dia jika dia masuk DAP.Tentu adad sebabnya.Terutama umno hari ini.Apakah halangan pada mereka yang menjadi tembok besar.Janagn kata prof nak ketengah dalam UMNO.Anak kg sendiri lulusan Universiti pun di bimbangi.Inilah yg sedang berlaku kini.Mungkin lepas ini dia sudah jadi orang kanan DAP berjawatan penting.Percayalah PRU 13 nanti dia adalah bakal calon intelek melayu dari DAP.DAP sudah bersiap sedia dengan blueprintnya menjelang PRU 13.Cerdik pandai Melayu pasca DEB akan menjadi alat politik pada orang lain.Apakah UMNO masih pamre calon SRP ? calon SPM ?.Umum kena buka mata berfikir dan mencari jalan untuk menarik melayu bersama mainstream UMNO.Rupanya dalam diam DAP telah mengorak langkah positif membuktikan yang DAP bukan Cina punya.Walaupun hakikaynya DAP ialah parti keluarga Lim kit siang dan Lim Guan Eng.Mungkin PAS pun kecil hati dan PKR pun kecik hati.

    Oleh itu orang melayu terutama UMNO kena telus dari atas sampai akar umbi.Pemimpin UMNO jangan gusar satu hilang sepuluh berganti.Cuma jangan jadi hidung semakin tinggi.Telinga makin besar.Mata makin kecil.

    Ternyata DAP telah buat satu percubaan yg betul demi politiknya dengan mengadunkan cerdik pandai melayu di pasca DEB.Itulah siap sedia DAP dgn calon melayu nya bukan lagi SRP ? atau SPM ?

    Pakat pakat renunglah.
    Jangan kata pandai jika mereka bersama kita
    Jangan kata bodoh jika mereka diluar sangkar kita.

    ReplyDelete
  4. Aku Sokong kata Mat Paya Besar.. UMNO Kena sedar.. calon mestilah berkelayakan.. ahli pun mesti berkelayakan. supaya imej parti naik dan dipandang tinggi oleh masyarakat.. namun seperti kata Mat Paya Besar - anak kg sendiri ada degree pun di bimbangi - nak jadi ahli mesti sanak saudara and kroni.. hehe sampai bila nak maju?

    blum jadi ahli lagi.

    ReplyDelete
  5. Aku ingat makin ramai lagi profesor Melayu menyertai DAP atau parti lawan kalau UMNO masih dibayangi amalan rasuah politik wang.Salah guna kuasa.Bangga dengan imej mewah.Sekian selamat posa.

    ReplyDelete
  6. jalan paling singkat adalah kutuk dan maki.labelkan orang yang tidak dapat "menerima UMNO masa kini" sebagai pengkianat Melayu.
    UMNO masih bolih "diperbetulkan" dan menjadi kembali pilihan orang Melayu dan disokong olih bangsa Cina dan India(seperti beberapa puloh tahun sebelum ini)jika UMNO betul berani "menendang keluar"golongan yang gunakan UMNO hanya untuk diri sendiri saja.
    Kerakusan generasi muda yang gunakan paltform pemuda umno bagi menunjuk kemewahan yang tidak setara dengan tahun libatkan diri dalam politik uMNO diperhatikan.
    Saudara M-dunia IT kini membuka apa saja pekong yang terlindong sebelum ini.Hanya dengan kembali semula pada semnagat UMNO yang sebenar,ada kemungkinan nafas UMNO akan terus hidup dan segar.

    anak sungai lalang

    ReplyDelete
  7. Era reformasi 1998,sewaktu Anwar dikatakan agen segala egen,dunia politik Malaysia terutama Merbok telah saya tinggalkan,bagi mencari rezeki dinegara luar apabila dihantar olih satu GLC membangunkan satu perkhidmatan perhubungan.
    Dan pada 2009 saya kembali semula pada usia persaraan.Merangkak saya ke bangunan UMNO Merbok,dan waduh,dikala semua organasasi telah berubah,UMNO Merbok masih berselimut dengan orang yang sama sewaktu ianya saya tinggalkan.
    Jika begini,bagaimana UMNO mahu di reformkan seperti yang diminta olih seorang blogger UMNO Anuar M Noor dan dikehendaki olih majoriti anak muda yang ibubapa mereka adalah pengikut abadi UMNO.

    Pesara

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.