12 March, 2011

Mukhriz Mahathir "Float like a butterfly, sting like a bee"

Membaca buku memoir Tun M, “A Doctor In The House” seperti tidak boleh berhenti. Tulisan yang bersahaja, mudah dan ayat-ayat yang pendek membuatkan kita tidak terasa membaca buku setebal 809 muka surat.

Garapan selama 8 tahun itu dipersembahkan dengan menarik dan terasa begitu hampir dengan pembaca.

Apa yang menarik, di dalam ms217 beliau menyatakan bahawa di antara anak-anaknya Mukhriz lah yang lebih menyerupai beliau di dalam kontek sebagai seorang ahli politik.

“I think he resembles me the most. Helping peoples seem to gives him a lot of satisfaction, and he’s much more of a politician than the others”.

Buktinya dapat dilihat semasa pertemuan tertutup beliau dengan bloggers di mana terserlah auranya yang mirip Tun M. Provokasi-provokasi nakal bloggers yang diajukan pada beliau “diaddressnya” dengan tepat tidak simpang kelewang seperti sesetengah polikus “and he really mean business”.

Jika dahulu Mukhriz hanya dilantik sebagai Bendahari UMNO Negeri di mana persepsi rakyat hanya melihat peranan Bendahari selalunya pasif dan hanya ‘alat’ untuk menjana wang kepada parti tetapi hari ini ternyata peranan beliau lebih menyengat dan bakal berbisa.

Keputusan DS Najib melantik Mukhriz sebagai Timbalan Ketua Perhubungan UMNO Negeri Kedah ternyata memang tepat dan Kerajaan PAS pimpinan Ustaz Azizan dilihat bakal goyah dalam PRU13 yang akan datang atas faktor Mukhriz.

"He's not a politician promise to build bridges where there is no water" bisik salah seorang rakan blogger semalam.

4 comments:

  1. Yalah tu. Promo bagi anak jadi PM seterusnys. Yang terus kena diperbodohkan Melayu yang DNA tiada darah pariah.
    Ku Li DNA Melayu tulen punya pun kata TDM penipu. Siapa yang nak dipercayai?

    DNA MElayu Tulen

    ReplyDelete
  2. Mukhriz juga akan gugur seperti mana gugurnya KJ.
    Depa ni naik dalam suasana penuh kemewahan,apa yang depa fikir pasal rakyat.Nothing,kayakan abang adik adalah.
    Hishamuddin walaupun juga terdiri dari golongan yang sama,setidaknya belaiu telah didedahkan dari awal kehidupan marhaen berbanding Mukhriz,tegasnya siapalah Mukhriz tanpa Tun M disisinya,sama seperti dengan KJ.

    ReplyDelete
  3. biasalah anak2 depa ada kelebihan untuk ditonjolkan, guan eng anak kit siang,nurul izah anak anuar,tamrin anak pak ghafar,najib anak tun razak, hishamuddin anak tun hussin,kj menantu paklah,karpalsingh,mat bulat,tun dr ismail juga begitu,shahidan dgn adiknya ismail,kadir sheikh fadzir dgn adik2nya aziz,musa dll,nik aziz dgn anaknya juga,disabah dan serawak kita tak kira lagi,
    ...........ini lah nama2 yang dijangka akan jadi PM malaysia pada masa2 akan datang........

    ReplyDelete
  4. Sayangnya tindakan Mahadir sejak mutakhir ini akan memusnah BN yang dipimpin olih Najib.
    Jika dulu tindakannya menyebabkan Pak Lah gagal membawa kemenangan 2/3 pada BN,dan kambing hitam dicari dengan menyalahkan KJ.Penyokong Mahadir tidak langsong melihat kebencian nya pada Pak Lah dengan komen komen negatifnya diguna sebaik mungkin olih pembangkang.Beliau pernah keluar UMNO kerana kebencian itu,dan bila ia masuk semula kedalam UMNO,ia membiar penyokong yang keluar bersamanya terkapai tak dapat masuk sama.
    Secara tidak sedar kini ia akan menyebabkan kejatuhan Najib pula.
    Perkasa ada berapa orang?.NGO yang selalu buat demontrasi kononnya Pakatan silap dan kes DNA Anwar ada berapa orang penyokong?.Umum melihat UMNO berada dibelakangnya
    Tindakan Perkasa san NGO ini sebenar bukan membantu BN,tetapi membantu Pakatan.Fikirlah,akibat tindakan NGO ini rakyat yang mulanya nak menyokong Najib akan berfikir semula kerana perangai biadap mereka sama dengan orang Pakatan.
    Katakan 50 orang demontrasi,tetapi UMNO-BN akan hilang mungkin 5000 malah 50000 pula.
    Begitu juga dengan sikap biadap MCA dan Gerakan pada tindakan Kelantan.Ia secara tidak langsong menampakkan sifat UMNO(walaupun UMNO tidak begitu).Rugi.Simpatilah pada Najib,jangan dikhianati usahanya.

    ****Kawan lama Tajul.
    Parlimen untuk UMNO,DUN belum tentu,kecuali calunnya Melayu-Islam

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.