24 August, 2013

SISTERS IN ISLAM MENGELIRUKAN

Berhubung isu kalimah Allah, saya membantah kenyataan Pengarah Executive Sisters In Islam, Ratna Osman di dalam The Star 23 Ogos 2013:-
Sisters in Islam executive director Ratna Osman felt the Government should have a dialogue with the church instead of continuing with the court process.

“It is also in the interest of the Government to withdraw (the appeal) because Malaysia in the international spotlight as it is the only country that imposes such a restriction.

“We don’t want Islam to be known as a religion that restricts just because of language use,” she said.

Ratna urged the Government not to bow to pressure from extremists as this went against the interest of a multi-religious and multi-racial country.

Kenyataan beliau ternyata bercanggah dengan pendirian kita sebagai orang Islam bertepatan dengan firman Allah SWT dalam Surah Al Baqarah ayat 120: "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya pertunjuk Allah (Ugama Islam) itulah pertunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu".

Sister's In Islam konon ingin liberal; sehingga kalimah suci "Allah" dipermainkan pun kita masih mahu berdialog tanpa kesudahan?.

1 comment:

  1. Diorang ni mmg sejak mula dah tak betul! Sister in Islam konon!

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.