29 April, 2013

DAIM MAHU NAJIB LANTIK AHLI KABINET YANG BOLEH DIPERCAYAI

MERBOK: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak diingatkan supaya membariskan barisan Kabinet yang berwibawa bagi menarik sokongan dan kepercayaan rakyat terhadap Barisan Nasioban (BN). 

Bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin berkata, pemilihan barisan Kebinet yang tepat merupakan elemen penting terutama dalam memastikan pelan transformasi kerajaan dapat dilaksanakan dengan baik.

"Saya beritahu Perdana Menteri…kalau nak orang mengundi kita, kita mesti pilih Kabinet yang boleh diterima oleh rakyat.

"Saya harap 'kayu mati' (yang ada dalam Kabinet) supaya diberhentikan. Sekarang pun sudah ada dua, tiga (ahli Kabinet) sudah berhenti. Kita harap agar muka baru akan diperkenalkan bila dah menang," katanya di sini, Sabtu. 

Daim berkata demikian ketika berucap dalam majlis pertemuan dengan jentera BN bagi kawasan Parlimen Merbok di sini. 

Selain itu Daim yang juga bekas Ahli Parlimen Merbok berkata, kepercayaan rakyat terhadap kerajaan akan lebih tinggi sekiranya Najib membariskan barisan Kabinet yang mampu melaksanakan tanggungjawab dengan sempurna. 

Katanya, rakyat mahu melihat kerajaan yang bakal ditubuhkan dibarisi oleh barisan ahli Kabinet yang berkebolehan tanpa bergantung sepenuhnya terhadaop Najib dan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin. 

"Kita mahu rakyat percaya kepada Kabinet, tak mahu hanya Najib dan Muhyiddin sahaja boleh buat kerja. 

"Kita mahu yang ada kebolehan, mahu ahli Kabinet yang bila orang tengok muka pun sudah percaya," katanya.
(BERNAMA)

1 comment:

  1. Setuju sangat.. sesetengah menteri hanya bising dan pandai gertak bagi amaran je.. lepas tu diam.. rakyat pun menyampahh!

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.