08 April, 2012

Senarai nama-nama yang bakal sabotaj jika tidak dicalunkan

UMNO Merbok telah menghantar senarai nama-nama professional (loya, doktor dan ahli perniagaan : Kata Dtk Bashah)bakal-bakal calun yang akan mewakili Merbok.

Calon-calon UMNO Parlimen Merbok PRU 13
1. Tajul Urus Ketua Bahagian Merbok (Bekas Guru, BTN dan tokoh korporat)
2. Abd Rahman Naib Ketua Bahagian ('Pengarah' KEMAS Daerah dan bekas tokoh perniagaan, tokoh agama Maktab Mahmud juga)
3. Hafsah Ketua Wanita (tak dapat maklumat)
4. Saiful Hazizi Ketua Pemuda (Tokoh Korporat)

Calon-calon UMNO Dun Tanjung Dawai PRU 13
1. Ismail Daut Timbalan Ketua Bahagian (Professor TNB)
2. Anuar Naib Ketua Pemuda (Tokoh Korporat)
3. Yusof Keda AJK Bahagian (Pegawai Tertinggi KEDA)
4. Ust Harun AJK Bahagian (Tokoh Agama)

Bahayanya bakal-bakal calun ni apabila nama mereka tidak dipilih oleh pucuk pimpinan atas dan meletak calun helicopter mereka inilah yang bakal buat onar dan sabotaj.

Minta simpang.

23 comments:

  1. Orang Merbok cakap kalau kepala ikan sag busuk maka satu badan jadi busuk.
    Maka itulah calon-calon busuk.Busuk pilih busuk.Busuk cadang busuk.

    Tunggu dan lihat.....

    ReplyDelete
  2. mana cikgu Arzmi. dia seorang yg ikhlas dan baik hati

    ReplyDelete
  3. Elok sgt kalau calon helikopter yg bertanding di Merbok. Yg tersenarai diatas ni semua tak layak. Dato Mokhzani adalah calon yg paling layak dan tepat utk berkhidmat di Merbok. Jasa beliau pun byk dan masih berkhidmat sehingga hari ni walaupun secara senyap. Beliau bkan yg jenis bg sumbgan, pas tu upload dlm FB.

    ReplyDelete
  4. kita mengalu-alukan mereka2 ini membuat onar dan sabotaj, tiada sesiapa pun nak ikut depa nama2 yg di calunkan cadangan dari umno merbok, dato seri PM tahu, tak payah nak ajar dia, sudah tentu PM mempunyai maklumat terperinci mengenai calon2, KITA kena faham kali ini PM akan buat TRANSFORMASI POLITIk-ertinya calun2 darah baru dan berpendidikan serta berpandangan jauh umpamanya:- TUN DAIM, DATO MOHKZANI, IR.KARIM, AZMI lawyer, ZAHRAN peniaga,

    ReplyDelete
  5. Pembetulan perkataan TOKOH,TUKUN yang dibenam dalam laut ,itu baru betul,bila pula rahman 'boleh' jadi tokoh perniagaan dan pengarah kemas ? nak kiamat dunia nampakna !

    ReplyDelete
  6. Daripada yang tidak tercalun buat onar lebih baik terjun parit....mana ada demi bangsa dan negara yang penting masyukkkk.....

    ReplyDelete
  7. org politik di malaysia ni anggap politi sebagai kerjaya..sebab tu nak 30 keja baru nak pencen..

    ReplyDelete
  8. Kepimpianan Merbok seharusnya serious dan bertanggungjawab mengenengahkan calun2 yang disukai rakyat dari mengemukakan org yg tidak langsung punyai ciri2 winnable candidate .Kepentingan parti dan survival org Melayu mestilah dijadikan agenda utama dari kepentingan diri sendiri dlm keadaan umpama telor dhujung tanduk ini.Tersilap percaturan maruah dan nasib bangsa akan tergadai begitu sahaja.

    ReplyDelete
  9. Kalau calun -calun MUKA lama , UMNO dah tak relevan lagi.Fikirkan yg terbaik utk parti dan bangsa Melayu .Najib kena berani dan tegas.

    ReplyDelete
  10. Yg pastinya Tajul memang tak layak jadi calun.!!!!

    ReplyDelete
  11. Siketul dah gelabah............dia akan paksa, ugut PM dan Dato Bashah macam org hilang akal agar namanya dicalunkan. Kita tunggu dan lihat.Pasti akan berlaku.


    .

    ReplyDelete
  12. bg la peluang kepada muka-muka baru yang lebih berpendidikan tinggi dan merendah diri.Saya rasa pm lebih tau calon mana yang mmg teramat layak dari yang tersenarai di atas.

    ReplyDelete
  13. calon kita mestilah yg x bendul sgt..

    ReplyDelete
  14. TIADA SEORANG PUN YG LAYAK !!!!!!!!!!!!!!!! KB ROSAK AKHLAK.

    ReplyDelete
  15. Suasana sekarang nampak macam BN rampas balik Kedah.Namun begitu pengundi atas pagar dan pegawai kerajaan nak tunggu lihat calun dulu.Ramai suka calun muka baru. Kitar semula tak perlu dicalunkan kerana tak relevan lagi termasuk KB Merbuk.

    ReplyDelete
  16. Calun biar muka baru, yg lama banyak skandal sgt., calar sana sini ditambah pulak org ramai pun muak dan meluat tenguk tingkah laku mengada2.

    ReplyDelete
  17. saiful azizi tu pun di calonkan juga ka?

    dh la kerja tak boleh buat, kena buang dr suk umno. org mcm tu umno calonkan. harap2 pm tak tuli la pilih calon wakil rakyat utk merbok. jahanam kalau mamat ni jd. dr dulu sampai skrg kerja dia asyik megepau saja. besar kicik dia tak kira. utk pengetahuan am hg semua dia ni proksi reezal merican. boss dia pun tak boleh pakai dia pun tak boleh pakai.

    musssssang

    ReplyDelete
  18. calun yg dok ade ini semua tak layak ....

    ReplyDelete
  19. sapa kata KB tak baguih, dia berani, suka bertengkar, gelojoh dan suka bergaduh .Sesuai sgt dpt bantu PM kita.

    ReplyDelete
  20. calun-calun mangkuk hayunnnn,

    ReplyDelete
  21. Merbok hancur berkecal kerana Ttajul spt dirasuk syaitan berusaha utk jadi CALUN .Bermati-matian melilau merata tempat mencari penyokong .Harap rakyat dan pengundi Merbok tidak termakan madu yg berisikan racun.

    ReplyDelete
  22. Dato HARUN ..betul ka, ? sawai dok panggil Dato

    ReplyDelete
  23. Lepas Tun Daim, Merbok mana pernah ada profesional. Profil calon tak betoi langsung. lepas daim, kalau tak pencen cikgu, pencen askar ataupun pegawai-pegawai kerajaan. Mana ada tokoh korporat dan profesional. sampai tokoh korporat, profesional dengan bekas-bekas pegawai kerajaan dan pegawai kerajaan pun tak dapat beza ni apa cerita.....

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.