25 March, 2012

PRU semakin dekat UMNO Merbok masih bertelagah isu pencerobohan tanah wakaf

Seorang Facebooker yang menamakan dirinya Tok Janggut telah mendedahkan berlaku pencerobohan tanah wakaf di Bukit Selambau.

Di dalam posting beliau yang bertajuk . “WAJARKAH TANAH WAKAF MASJID DIDIRIKAN RUMAH UNTUK ORANG PERSEORANGAN ???” telah membongkar satu pencerobohan ke atas tanah wakaf di percayai di Kampung Sungkup kawasan Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau, Kedah.

Penduduk di kampong tersebut yang mengharapkan didirikan sebuah mesjid di atas tanah wakaf tersebut ternyata telah keciwa dengan sikap pihak kepimpimnan UMNO Bahagian Merbok yang telah meluluskan peruntukan PPRT untuk membina rumah orang perseorangan di atas tanah wakaf tersebut.

Melalui laman Facebook beliau, Tok Janggut telah menyatakan “rumah tu dibuat mengunakan peruntukkan PPRT yang dikira oleh Yang Berhormat KB(Sebab dia dah umum dia calon)..tapi dibina diatas tanah wakaf Masjid...adakah perkara sebegini sepatutnya terjadi atau salah guna kuasa???"
 
Kata beliau lagi “Orang yang bagi kelulusan rumah PPRT tu yang berfikiran otodok..kita ada undang-undang dan peraturan tapi kenapa kita harus mengenepikan semua tu...sepatutnya kena check sebelum bagi kebenaran buat rumah tu.."

Katanya Tok Janggut lagi, beliau telah mendengar rintihan dari penduduk Kampung Sungkup malah menurut beliau terdapat protes di kalangan penduduk yang dibimbangi akan menjejaskan calun BN PRU13 kelak.

" Memang rumah PPRT peruntukkan kerajaan...tapi orang yang bagi kelulusan tak check betul2 tanah tu tanah sapa...orang tempatan di Sungkup sekarang rasa tak puas hati..dan ramai yang dok protes...tak puas hati..KB dan mat Sapak Trompet buat keputusan tanpa mengira pandangan penduduk setempat...TJ tengok keluarga tu tak susah pun...gelang bini dia sampai sekerat lengan..takkan tak mampu buat rumah sendiri kot...jika kita biarkan masalah ini berlarutan TJ takut BN & KB Merbok akan dihukum sekali lagi semasa PRU13...” ujar beliau lagi

Suara-suara sumbang melalui media-media sosial sebegini sewajarnya ditangani dengan segera oleh kempimpinan Bahagian, Negeri dan Nasional kerana ia akan mengakibatkan implikasi yang buruk kepada reputasi cemerlang kepimpinan DS Najib amnya.

Khasnya usaha-usaha untuk menawan negeri Kedah dari kepimpinan Pakatan Rakyat yang ternyata mandom, lemah dan lesu..

40 comments:

  1. Drebar Lori HantuMarch 26, 2012 at 7:22 AM

    isu ni simple je.

    Roboh lah rumah PPRT tu.Dah tau tanah wakaf.
    Selepas roboh minta lah bantuan srp Ketua bahagian Merbok untuk bina semula rumah baru.

    Ketua bahagian semua dapat duit berjuta RM.Pakai lah duit tu.Bukan duit dia.Kalau tak cukup cari rumah kos murah berlungguk di SP.

    Kalau aku jadi KB.Beres lama dah.Banyak itu punya isu pun tak pandai nak settle.

    Budak PMR pun boleh selesai.

    ReplyDelete
  2. Minta izin nak copy paste dlm blog kami...

    ReplyDelete
  3. biaq pi lah depa dok betengkaq, kena-kena calun yg di beri adalah:- TUN DAIM atau DATO MOKHZANI - SEBAGAI CALON PARLIMEN, TG.DAWAI-IR ROMLI, BKT SELAMBAU-MAN BOLEH...........
    MACAMANA? ada setuju??????????

    ReplyDelete
  4. Tajul umpama cacing kepanasan bila tarikh pilihanraya semakin hampir.Pendedahan kes skandalnya akan disebarkan seluruh Merbok dan negeri Kedah .

    ReplyDelete
  5. Geng penyiasat MerbokMarch 27, 2012 at 12:32 AM

    Kalu dok pi Medan cari ayam .........akhlak dah rosak ... Nak jadi pemimpin lagu mana

    ReplyDelete
  6. Geng penyiasat MerbokMarch 27, 2012 at 12:35 AM

    Kalu dok pi Medan cari ayam........ Akhlak dah rosak nak jadi pemimpin lagu mana.

    ReplyDelete
  7. Tg Dawai bagi pada ROMLi KARIM tak dan pukul 10 pagi PAS dah menang besak.

    ReplyDelete
  8. CEPATLAH DEDAH SkANDAL YG DIMAKSUDKAN ITU

    ReplyDelete
  9. Tajul: bungkuih awai lagi.undi korni saja lah yg dia dapat.

    kalah lagi Merbok.

    ReplyDelete
  10. Ketua Bhgn Merbok sombong bongkak perakus tidak pandai selesaikan masalah tapi selalu menunjukkan masalah

    ReplyDelete
  11. Windable Candidates tuk Parlimen Merbok adalah Dato Mokhzani. Isu xbyk n semua org senang dgn beliau. Kalau Dato Najib nak Merbok dpt dkt BN, ltk la Mokhzani. Kalu nak jg jugak KB Merbok, terima kekalahan.

    ReplyDelete
  12. Kalau dibuat bancian terhadap orang ramai di Merbok 9 drp 10 org tidak suka pada Tajul dan Ramli Karim.Terimalah hukuman dari rakyat nanti bila pilih KB jadi calun .Kallau tak percaya cubalah buat kajiselidik ini oleh semua agensi yg membuat kerja risikan dan penyelidikan utk memastikan kenyataan ini benar atau tidak.Hanya puak2 haprak yg dok sekelilingnya yg rendah akhlak dan moralnya saja akan menyokong siketul itu.

    ReplyDelete
  13. Isu dalaman UMNO sendiri pun tak blh nak selesai, tu pun ada hati nak jd ahli parlimen. Alamatnya kesianlah dkt org-org di Merbok. Dia kena ingat nama2 yg dicadangkan dlm Mesy Khas Bhg pd 26/3 hnya dipersetujui oleh AJK Bhg sj bkan dr akar umbi.

    ReplyDelete
  14. KB is NOT winnable candidate !!!!!! NO MATTER HOW HARD HE WORK, HE STILL FAIL TO ACTRACT PEOPLE TO VOTE FOR HIM.

    ReplyDelete
  15. Betoiiiiiii spt yg dikatakan oleh Tajul Mulk itu.Belanga yg hitam pekat itu dibasuh dan ditenyeh sekali pun tetap tak berubah warnanya.Sedarlah diri wahai siketul rakyat akar umbi sungguh meluat sgt kat hang.

    ReplyDelete
  16. satu ja jalan,dato mie kena ugut nak bertanding d kg dia..kita nak tngok kb nak mai melutut tak..biaq org bkt selambau tk undi kb.

    ReplyDelete
  17. SOMBONGLAH SIKETUL INI DOK ASYIK TAK BAGI ORG HADIR PROGRAM TOK MI JANGGUT.

    ReplyDelete
  18. KB belagak seolah2 UMNO ini hak mak bapa dia , dia buat aper saja bole,semua AJK pengecut penakut bole dibeli begitu saja.Yg pandai sikit MAIL kangkang , dok gila nak jadi calun tapi tak berani memberi teguran langsung pada KB.Sebab itulah org meluat pada UMNO kerana diterajui oleh org yg berkepen tingan diri dari memikirkan tentang survival melayu.

    ReplyDelete
  19. depa dok cakap ada banyak sgt kes KB ...dok atas meja PM tunggu masa nak meletuppp.

    ReplyDelete
  20. kak jun tmn perudaMarch 30, 2012 at 11:36 PM

    Depa dah dok bercakap rata tempat Tajul sedang mengumpul harta melalui projek2 di Merbok.Semua dia kebas kat dia sorang tanpa salurkan pada parti.

    ReplyDelete
  21. Yang Berhormat Dato Tajul Urus bin Mohd Zain.

    Ahli Parlimen Merbok.

    Betoi ke niiiii

    ReplyDelete
  22. Siketul tunggulah hukuman rakyat , calun kitar semula tak dpt diterima rakyat lagi.

    ReplyDelete
  23. Hari ni dia bergaduh plak dlm mesy perhubungan negeri. Semua org xreti buat keja. Dia ja yg pandai. Kesian kat pengundi2 merbok kalu dia dicalonkan sebagai calon utk pru13 nnti.

    ReplyDelete
  24. HANGAT , Tajul dah mengamuk macam saw an babi ,melenting dan menyalak tak tentu pasal.Dia dah gelisahhhhh.

    ReplyDelete
  25. Tajul ni biasalah dia suka mengamuk.
    Pesakit kencing manis memang macam tuuu

    Imej umno.Najib nak pun tak ada oramg lain ke

    ReplyDelete
  26. Jika Tajul tanding mesti kalah !!!!

    ReplyDelete
  27. Dengak kata org Cina dan India pun tak suka kat Tajul. Tinggal mamak tongkang TNB dok melalak san a sini tak tentu pasal.

    ReplyDelete
  28. Lebai megat dewaApril 2, 2012 at 8:22 AM

    Ketua bahagian hangpa mcm KB kami juga.Sombong, mangkok hayun. Tak bersih. Pak Najib kalau tak mau dengaq suara kita kat bawah, siap terima risiko nanti. Hebat bah hamgpa, siap dgn list calun tu . Rayan habih puak-puak tu. Tempat kami tak tau depa hantaq list atau tidak. Tapi besa la, asyik dok boh nama geng depa dari kalangan AJK Bah saja. mau tak geli. Depa kena tau yg nak undi bukan geng sendiri. Tapi rakyat.

    ReplyDelete
  29. Londehhhh semua scandal KB dan
    senarai projek yg dia dpt Masih Blum cukup lagi ka selepas sapu habis projek pada dia.

    ReplyDelete
  30. Setuju sgt Tajul bukan WINNABLE CANDIDATE, ramai org berpendpt camtu.Dia sorang yg dok perasan sendiri.

    ReplyDelete
  31. itu cerita merbok.Cerita di UMNO Padang Serai lagilah teruk.Macam-macam skendal ada.Dari Ketua yg dah letak jawatan kerana meliwat sampai timbalan,naib,ketua pemuda.

    Tu baru sehari pi makan kenduri macam tu punya story.

    Depa tu jugalah dok berebut nak jadi calon.
    Bungkuih lah jawapnya.

    ReplyDelete
  32. Umoq dah 60thn kencingmanis plk tu tapi tak nak insaf diri lagi Tajul keparat ini.Org jahat memang liat sikit umoq dia.

    ReplyDelete
  33. Bubuh Tajul pasti kalah , bungkuih BN.

    ReplyDelete
  34. Salam Para Blogger Budiman,
    MT ucapkan terima kasih di atas respon kalian, walaubagaimanapun MT mohon agar kalian tidak menyentuh hal-hal peribadi mana-mana individu. Agar kita berhujah atas fakta yang sahih dan maklumat yang tepat supaya pengundi boleh membuat keputusan yang tepat.

    Wassalamm.
    Pengendali Blog Merbok Times.

    ReplyDelete
  35. Imej KB yg keras sombong belagak merupakan insan di belakang Mahadhir khalid yg sgt dimeluat oleh rakyat Kdh sehingga antara faktur yang membawa kekalahan dlm PRU12. KB telah mengaut projek2 yg diperolehi secara ugut dan paksa dari MK demi memenuhi naluri hatinya ,masanya telah tiba utk membolot dan memunggah kekayaan yg berada semasa MK menjadi MB.Dia tidak pernah memikirkan tentang nasib bangsa melayu tetapi lebih utk memperkayakan diri sendiri.

    ReplyDelete
  36. Setuju sgt dgn pendapat en Sabri Hassan , imej Tajul antara penyebab utama membuat org ramai sungguh meluat benci dan tak suka pada UMNO.

    ReplyDelete
  37. Sesiapa boleh tolong senarai projek yang telah dan akan Tajul laksanakan agar semua rakyat Merbok tak kira latarbelakang akan tahu.

    ReplyDelete
  38. Sultanah Merbok heheheheheheheheheheheh.Alah dondang Sayang.Merbok aku yg punya.

    ReplyDelete
  39. Imej Tajul saja adalah lambang yg menyebabkan rakyat jijik dan fed up dgn UMNO.

    ReplyDelete
  40. Rakan2 dari ketua bhgn yg lain lebih dari 90% di Negeri Kedah sudah arif perangai Tajul yang sombong,mementingkan diri sendiri dan tidak boleh dibuat kawan.Kawan makan kawanlah hihihihih.Minta simpang jauhilah aku dari makhluk ini.

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.