22 December, 2011

Budak Ariff Alfian Rosli yang sungguh celaru

Kenyataan dalam Irish Times
“I have not converted to any religion, contrary to what has been reported. I was born a Muslim, I am still a Muslim and will remain a Muslim ’til the day I die. Nothing will shake me from my faith.”

Ini lah budak yang celaru dan mencelarukan Islam. Sama ada kita tahu atau tidak tahu golongan ini semakin berkembang dalam generasi terkini.

Ubatnya ialah sejauh mana kita mengenali anak kita?

6 comments:

  1. Sorry bro , mamat tu lupa bahawa Muslim/Islam tu bukan harta pusaka emak bapa dia yang boleh diwariskan kepada keturunan dia.

    ReplyDelete
  2. Agaknya ... bagi dia 'I am still a Muslim' ... tu bermaksud ... namanya masih Islam ... tak minum alkohol ... tak makan babi ... solat jumaat dan solat dua hari raya je.

    Yg pasti .. kisah kaum Nabi Luth tu ... dia tak pernah baca.

    Moga ALLAH Lindungi anak-anak lelaki kami dari perangai mamat sesat ini.

    AMIN.

    ReplyDelete
  3. Antara mahasiswa yg Celaru keliru dan haru biru..

    ReplyDelete
  4. Syukur Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya menurut laporan beliau masih Islam. Diharapkan ibu-bapanya bersabar dan berusaha untuk menyelamatkan anak mereka dari gejala ini.

    ReplyDelete
  5. salam semua,
    ini lah pengajaran besar buat semua sponsorship
    termasuk JPA, MARA, PETRONAS dll, lain kali nak pilih anak2 yang perlu dihantar keluar negeri perlu tengok rupa paras pelajar tersebut dahulu,
    klu dok muka jambu kumpulan nuar brahim tu, tak payah lah di hantar belajar di luar negara, buat kat MALAYSIA pun dok cukup,dah banyak jurutera, doktor , akauntant yg bijak2 depa ni belajar di MALAYSIA saja,
    ini juga bala ke atas umat islam MALAYSIA, pasai ada orang dok bela sangat kumpulan nuar gay ini, ada mengaku di alim konon nya, tapi bab sokong nuar gay nombor satu,
    ingat lah bala bala bala bala ini..........
    sebelum ALLAH lakukan macam kaum nabi LUT .....

    ReplyDelete
  6. Bala juga akan menimpa pada orang yang melakukan fitnah, menghina dan memperbodohkan hukum Allah.Didalam Islam, nak menghukum dan menuduh ada syarat-syaratnya. Jangan nak menuduh orang lain kalau diri sendiri tak mempraktikkan islam.Kalau praktikpun, ambik mana yang suka saja. Makan rasuah pun boleh jadi halal!

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.