26 August, 2011

Apa cerita dengan UMNO Bahagian Padang Serai, Kedah?

PADANG SERAI: Ketua Umno Bahagian Padang Serai Abdul Rahman Mahamud telah melepaskan jawatannya itu baru-baru ini selepas dinasihatkan berbuat demikian.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata Abdul Rahman telah melepaskan jawatan itu berikutan nasihat pucuk pimpinan parti atas sebab-sebab kepentingan parti tetapi masih kekal sebagai Penyelaras Dewan Undangan Negeri (DUN) Merbau Pulas.

Ahmad Bashah bagaimanapun tidak mengulas lanjut mengenai sebab-sebab yang membawa kepada peletakan jawatan itu.

"Inilah satu keindahan pada pentadbiran Umno, tiada penyisihan sepenuhnya terhadap bekas ketua bahagian itu kerana pucuk pimpinan masih menghargai khidmat dan dedikasi beliau terhadap rakyat dan parti selama ini," katanya kepada Bernama selepas majlis Iftar Ramadan dan penyampaian bantuan Aidilfitri anjuran Umno Bahagian Padang Serai di Masjid Sungai Karangan di sini malam Khamis. (sumber mStar)

15 comments:

  1. Mami.Dato Bashah dok selindung buat apa.Semua orang tahu cerita Ketua UMNO Bahagian Padang Serai ini.Pasal cerita DS Anuar Ibrahim kes liwat mereka tak sorok pun.Kini bila kes liwat ketua Bahagian UMNO Dato Bashah selindung.Orang UMNO semua tahu termasuk orang PAS juga.Ahli UMNO Padang Serai tersalah pilih pemimpin.Mereka jadi kelabu mata kerana wang ringgit.Akibatnya UMNO tanggung malu untuk PRU 13 nanti di Padang Serai.Ahli UMNO Padang Serai kena muhasabah banyak-banyak.Mungkin Bala untuk mereka kerana gelojoh pilih ketua.

    ReplyDelete
  2. Eloklah tuu kaki sabatoj pilihanraya 12 yg lalu.Dosa pada UMNO.

    ReplyDelete
  3. Dia ni budak KJ sebenarnya.

    ReplyDelete
  4. Statement Dato Bashah yang boleh memalukan serta merendahkan imej parti UMNO.Apakah pemimpin yang berakhlak buruk boleh dikekalkan dalam jawatan kerajaan lagi sebagai penyelaras.Cari lah kaedah lain kalau nak bantu dia.Maruah parti sudah punah angkara akhlak burok ini.Begitulah lemahnya cara menyelesaikan masaalah oleh Dato Bashah di peringkat UMNO Kedah.

    ReplyDelete
  5. Punca UMNO Pdg Serai lingkup kerana mereka inilah iaitu Raman,Halim Bas,Zuber,Asri,Marlia.Merekalah pelingkup umno Pdg Serai.

    ReplyDelete
  6. Sdr.macamnana wang kerajaan iaitu duit rakyat sewenangnya diberi pada dia yang telah letak jawatan.Ini salah guna kuasa namanya oleh pemimpin UMNO Kedah.Ini duit rakyat bukan duit UMNO.Jika benar seperti mana yang tertulis.Salah laku akhlak pun dapat elaun lagi ke .Ingat ini duit rakyat.Bukan duit UMNO.

    ReplyDelete
  7. Laaa.Rupanya Rahman Mahmud ini spesis Nuar Berahim juga ke.Antara calon yg dok gila nak jadi YB.

    ReplyDelete
  8. Realitinya PRU 13 nanti Parlimen Padang Serai,DUN Lunas.DUN Merbau Pulas PAS,PKR,DAP letaklah siapa pun mereka akan beroleh kemenangan.BN dan UMNO dalam kedaan amat lemah kerana pelbagai isu luaran dan dalaman.

    ReplyDelete
  9. politik beras,
    politik daging,
    politik RM,
    politik kain pelikat,

    itu lah hasilnya dalam umno kini amnya di padang serai khasnya.

    ReplyDelete
  10. Bila beraja dimata.Bersultan dihati.Hasad dengki fitnah menjadi budaya untuk jadi pemimpin dan ketua.Itu lah habuannya.Lupa diri dan amanah pada Allah SWT.UMNO di buat seperti harta bapa sendiri atau syarikat Sdn Bhd.Zalim dan rakus bila ada sedikit kuasa.Itu pun belum insaf lagi.

    ReplyDelete
  11. hai rahman, kenapa jadi begitu, bukankah hang ni org kuat det kalid??????
    apa yg kami tahu org2 det kalid ni semuanya wibawa belaka, seperti yb mahong,yb cyncronise, yb cikgu senaman dll yb.......
    nasihat kami etaklah semua jawatan-barulah anak jantan,
    salam aidilfitri

    ReplyDelete
  12. Nilah punca dan sebabnya UMNO di tolak oleh pengundi, dah buat taik, dah letak jawatan sebagai Ketua, tapi masih kekal sebagai Penyelaras DUN Merbau Pulas, pasai apa jadi lagu ni, memang betollah UMNO Kedah dah salah guna kuasa, pasai apa jawatan itu tak bagi kat pemangku Ketua Bhg....kot..kot BPUNK mengamalkan konsep berkebajikan untuk menolong/mambantu Rahman yang tak ada kerja untuk menyara anak bini dia.....sebenarnya Rahman tak ada masalah dalam bab kewangan...kerana Sally ni mampu memperolehi pendapatan menyara keluarganya melalui aktiviti kegemarannya tu....yang seribu kali sayang...orang kuat Rahman, kaki pukul kononnya, Beribesaq dah cabut lari tinggalkan Rahman yang tak memberika apa-apa keuntungan lagi, Berbibesaq dah bersekongkol dengan Pak Ku putar alam, Pak Ku dah berikan Beribesaq makan dan jadi body guard....pemilihan umno aka datang...pak ku akan menang dalam pemilihan Ketua Bhg......dan akan jadi calon dalam PRU ke-14....untuk DUN Merbau Pulas....kah...kah...kah....kah..tuihhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  13. Habeh eta UMNO Bhg Pdg Serai dia juai...letak jawatan....hebat....hebat...inilah perubahan yang di lakukan oleh Rahman terhadap UMNO Bhg Pdg Serai....perubahan inilah yang di idamkan oleh P3 UMNO Bhg Pdg Serai...la ni umno bhg pdg serai menumpang di bumi sendiri angkara perubahan dan reformasi oleh pemimpin yang guna kepala lutuk merancang perubahan dan di sokong oleh pari-pari 3 sejoli [P3], wati, rosni dan salbiah......inilah antara petualang dan gunting dalam lipatan umno yang menyebabkan UMNO Bhg Pdg Serai jadi macam ni....inilah antara balasan Allah swt terhadap Rahman serta konco-konconya angkara kegilaannya semasa PRU ke-12 lalu dan pemilihan UMNO Bhg Pdg Serai lalu.....sedarlah wahai gerombolan Rahman Mahmud,, sesungguhnya ini adalah sebagaian kifarat Allah terhadap kamu, belum tentu lagi terhadap anak cubu kamu.....bertaubatlah.....

    ReplyDelete
  14. sepatutnya rahman ni kena lah buat penafian atau ambil tindakan undang-undang kalau hang tak buat kerja ni.Ini tidak hang dan askar upahan hang dok nafi kat luar saja.Ambil lah loya hebat sikit.Duit projek banyak lagi simpan buat apa.Bila dah kena paksa letak jawatan hang habak kat orang kata tak letak.Last sekali Dato Bashah umum kata hang letak jawatan.Baru pecah lubang.Ingat ke cerdik.Rupa nya dato bashah umum di kawasan masjid pula tu dalam bulan posa.Zaman laaa ni Allah bayar tunai didunia lagi kalau sapa-sapa pun buat tak betoi.Dato Basah buat tepat sekali.Cuba hang ngaku awai-awai kata dah letak.Sapa pun tak tahu.barangkali penasihat keliling hang suruh buat macam tu kot.Sekarang penasihat hang dok gila nak jadi ketua bahagian lah pula.Padang Serai hancok lumat kerana hangpa lah.Dulu padang serai ok.hari ini rakyat pun dah meluat dengan perangai hangpa semua.macam-macam cerita dalam padang serai.amat memalukan.....

    ReplyDelete
  15. lepas rahman dijuburi paksarela letak jawatan kini giliran ku rashidi pula dok geli nak jadi calon m.pulas.dia pun dah peluk sakan dgn raman.padang serai lagi lumat dan hancok.hulok ku rashidi hulok daging ke ,beras ke.Inilah perubahan rahman /zuber buat.

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.