14 January, 2011

Singapura akan menyekat portal berita yang boleh menggugat PAP

Singapura merancang menyekat portal berita www.theonlinecitizen.com kerana terlalu liberal dan dibimbangi mempengaruhi pembaca sehingga akan membawa kesan politik negara itu. Lihat http://www.reuters.com

Nampaknya Singapura tidak akan langsung berkompromi dengan apa juga media yang boleh membawa mesej mengubah kotak minda rakyat mereka dari beralih menyokong PAP.

Sebaliknya negara kita mengamalkan dasar langit terbuka dengan seluas-luasnya sehingga parti pemerintah boleh dikritik dan difitnah tanpa tapisan.

Keterbukaan ini sehinggakan pebincangan-perbincangan di dalam kain semasa mesyuarat Perhimpunan Agung UMNO ketika Pak Lah menjadi Presiden disiarkan secara langsung dan terus menerus.

Konklusinya Singapura tidak akan mengambil risiko tinggi untuk membuka langitnya wewenangan.

1 comment:

  1. Selama ni PAP Singapork suka campurtangan dlm hal ehwal politik Malaysia. Mereka boleh bagi duit kepada DAP utk kucar-kacirkan politik Malaysia dgn cuba menghapuskan hak Melayu,Islam dan sultan. Apa kata lepas ni kita ganggu mereka pulak?

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.