02 October, 2009

Di mana kedudukan ahli-ahli UMNO Merbok hari ini?

Apabila ahli-ahli UMNO Merbok khasnya perwakilan semasa pemilihan UMNO Merbok tempohari boleh dibeli dengan wang mereka secara tidak langsung terpaksa menutup mulut dan hanya menjadi Pak Turut yang setia. Hak mereka telah ditelan.

Walaubagaimanapun masih ada ahli-ahli yang berpegang teguh kepada prinsip perjuangan yang tidak mudah disogok dan dijual beli.

6 comments:

  1. tak boring ker, setiap hari kutuk org..... jaga-jaga, nanti allah yang simpan awak!!!

    ReplyDelete
  2. Ini lah perangai Si Kitul yang sebenarnya..Isu2 yang dipaparkan semuanya dah lapok..Aku syorkan kepada MT supaya paparkan idea2 baru yang bolih diketengahkan untuk di bahas.Dari apa yang sering dipaparkan mengenai politik di Merbok,ianya jelas menunjukan Si Kitul cukup kecewa dengan keputusan pemilihan barisan pimpinan Umno Merbok tempohari dimana Si kitul tidak mendapat tempat di Merbok..Kekecewaan ini menyebabkan Si kitul hilang arah dan timbul perasaan dendam kesumat dan busuk hati..Ekoran daripada itu,kepala otak sentiasa mencari isu2 yang telah lapok untuk dibahaskan dan semuanya ini berkisar kepada tohmahan dan fitnah kepada pucuk kepimpinan bahagian yang ada sekarang..Umno akan rosak sekiranya ada saki baki manusia2 seperti ini.

    MT carilah dan ketengahkan isu2 semasa yang bolih memberi menafaat kepada Umno untuk dibahas terutamanya mengenai politik semasa pakatan pembangkang yang tidak ada hala tuju dan bercita cita besar untuk mengambil alih pemerintahn negara Malaysia dari BN dengan mimpi2 yang berlainan di antara mereka,walaupun tidur se bantal..

    ReplyDelete
  3. Selamat Jalan RomeoOctober 3, 2009 at 7:48 AM

    Pemerhati,
    Memang UMNO Merbok telah rosak akibat perangai si Kitol ini. Apa "class" yang ada untuk mereka berhujah cerdik di sini kerana mereka rata-rata telah dibayar oleh si Kitol untuk menang sebagai Ajk bahagian. Mungkin Dato' Zubir dan Dr Ismail Daut sahaja yang ada kualiti sikit itu pun didalam proses dipancung oleh Si Kitol..Tunggu dan lihat.
    Yang lingkop UMNO Merbok bukan pakatan pembangkang tetapi kerana si Kitol yang cabuk, tamak dan main belakang.

    ReplyDelete
  4. Tapi....bagi pandangan saya, walausiapapun pemimpim, kita bekerjalah demi parti bukan demi KB... KB datang dan pergi. jangan cari kesalahan orang semata-mata untuk menjatuhkan org lain. Kita buat lah keja demi UMNO yang akan datang. Biarlah pihak-pihak tertentu menyiasat apa pun kesalahan yang dilakukan. Macam mana dia nak panjat tinggi kalau semua org asyik duk tarik kaki dia.....Fikir-fikirkanlah.....

    ReplyDelete
  5. SANA SUSAH SINI SUSAH........, BNYK YG ADA PRINSIP WALAU XDAK DUAIT BNYK, AWAT HAMPA DOK BIMBANG SGT UTUK PRU13, BNYK CALON ADA.........,PROFESIONAL ADA, PENIAGA ADA, PENGANGGUR ADA....... BGI LAH DEPA KERJA, PASTI DEPA DPT LAKSANA DGN BAIK, CALUN PRU YG DAH KALAH TU XAKAN DICALUNKAN SEMULA INGAT NI BETUL2, BAGI PADA MUKA BRU PLAK, UMNO ADA BERJUTA AHLI......., ORG2 YG BPNGARUH:-DATO MOKHZANI,PROF.MAIL DAUT, AZMI LOYA, RAMLI ISHAK, DATO ZUBIR,..... DEPA NI SGT SESUAI....

    ReplyDelete
  6. Tan Sri Isa Samad pun pucuk pimpinan mencalunkan semula jadi calun BN Bagan Pinang,,Yang pentingnya orang akan menilai cara buat kerja dan perkhidmatan yang di berikan..Mokzani ke,mail daut ke,Mi loya ke,Dato'Zubir Ke,Man bolih ke...Hasan Ghani ke,Bidin Tanah Lincin ke,Leh Eon Ke,Habsah ke,Anum ke,Awi ke,Mail Sala tak bolih pasai muflis,Mat Sapar ke,Hashim penerangan ke,Abu Awang Ke,Man Manaf ke DAN BANYAK LAGI CALUN2 YANG BERPOTENSI DI MERBOK INI yang tak bolih nak sebut satu persatu bolih menjadi calun dalam PRU ke 13 nanati..Aku nasehatkan nama2 yang berpotensi besar tadi kenalah buat kerja dari sekarang..Jangan lah masa nak pemilihan Bahagian dan dekat PRU baru nak berjinak dengan pengundi..

    Aku memang setuju dengan cadangan Anonymous supaya PRU 13,kita pilih calun yang memang berkebolihan seperti nama2 yang aku sebutkan kerana di Merbok terutama di kalangan ahli Umno kenal sangat dengan mereka2 tersebut..Antara mereka tidak ada beza dari segi perkhidmatan kepada masyarakat,cuma yang bezanya dari segi kekayaan,akedemik dan kedududukan..

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.