05 August, 2009

UMNO Merbok melantik AJK Kerja kerana AJK yang menang tidak boleh buat kerja

Melihat senarai AJK UMNO Bahagian Merbok ianya terdiri dari 20 ahli yang dipilih dalam mesyuarat perwakilan bahagian, 7 orang AJK tambahan dan 3 AJK kerja.

Tidak pernah lagi dalam sejarah UMNO Bahagian ini ada AJK kerja. Mungkin AJK kerja dilantik kerana 20 AJK yang menang dan 7 AJK tambahan yang dilantik tidak boleh buat kerja.

23 comments:

  1. Cuba bg list sapa antara AJK Bhg atau AJK Dilantik dlm Merbok ni yg blh buat keja..semuanya pembodek tajul ja..tajul suruh jilat pungkok dia pun, depa jilat la..kalu xpercaya cuba suruh depa buat tgk..confirm depa buat..takut tajul marah kalu xbuat

    ReplyDelete
  2. Jika beginilah yang ada nampaknya pilihanraya akan datang kita kena pilih set yang baru.

    ReplyDelete
  3. Hampa semua kira nak hentam Tajul saja...bagi hampa buat kerja pun berselerak juga.
    Tajul harus diberi sokongan dan bagi la peluang pada dia pulak demi kekuatan parti UMNO.

    ReplyDelete
  4. Waras woi..kalu nak backing tajul pun biaq la ada fakta..dah dekat setahun bg dia buat perubahan/peluang tp apa perubahan/peluang yg hang nmpak dia bw..lg teruk dr zaman pemerintahan Tok Mi..di sini aku bgtau perbezaan Tok Mi dan Tajul

    Tok Mi : Sumbgan anak2 sek atau nak p U antra RM100 - RM200

    Tajul : Sumbgan anak2 sek atau nak p U cuma RM50

    Tok Mi : Staf Pej cuma 1 SUB, 1 SUK, 1 Kerani & 1 Penghantar Surat

    Tajul : Staf Pej 1 SUB, 1 Pegawai Khas, 1 SUK, 2 Kerani, 2 Penghantar Surat dan 1 lg kena bayar gaji kat Lee Jerung

    Tok Mi : Xpernah minta sapa yg nak mohon sumbgan mai ambik duit kat kerani dan sign voucher

    Tajul : Minta sapa yg nak mohon smbgan mai ambik duit kat kerani dan sign voucher

    Tok Mi : Sumbgan utk program di caw2 RM200 ke atas

    Tajul : Sumbgan utk pgoram di caw terhad sebanyak RM100 shj

    Tok Mi : P settle mslh Ketua Caw Kg Teluk Arwah Shuib yg nak letak jwtan

    Tajul : Buat xtau ja bila Ketua Caw Sg Layr Ujung, Periksa Kira2, Naib Ketua Wanita dan AJK Wanita letak jwtan....

    Ada byk lg perbezaan yg blh mengaibkan Tajul..tp cukup la takat situ ja..byk ketua2 caw dan AJK Bhg sendiri yg dulunya sekapal ngan Tajul yg xpuas hati ngan pentadbiran Tajul dok p mengadu kat Tok Mi..minta dia buat come-back..politik Tajul x ke mana..tunggu ari ja nak berkubur

    ReplyDelete
  5. AJK Bahagian Merbok confirm tak boleh buat kerja kalau boleh buat kerja macam mana kena belasah dengan ahli biasa semasa pemilihan perwakilan G7.Cuba bayangkan Kak kiah bekas ketua wanita yang dah expired,mazlan mahmood ahli biasa dan adnan ribu Ketua Cawangan bukit topang boleh belasah LI TAPAI yang gagah PERKASA,Cikgu Latif penjilat dan penasihat Tajul kalah teruk.

    Tajul yang bijaksana,Mamak boroi Ramli Karim kg lebai ali yang geliga serta penasihat kanan TAJUL tapi tak faham PERLEMBAGAAN UMNO,boleh lantik AJK Kerja yang terang terang melanggar PERLEMBAGAAN UMNO.

    FASAL 15.1.8 Tidak lebih dari tujuh (7)orang yang dilantik oleh Ketua termasuk sekurang kurangnya seorang dari Pergerakan Pemuda,seorang dari Pergerakan Wanita dan seorang dari Pergerakan Puteri.

    Dan yang paling memalukan ialah AJK Kerja dikehendaki hadir Mesyuarat AJK Bahagian sebagai AJK tetapi tak boleh mengundi sebagai AJK Bahagian semasa Pemilihan dalam Mesyuarat AGung Bahagian.Perkara inilah yang membuatkan PEGUAM AISHIAH marah kerana beliau merupakan AJK dilantik tapi kena bertanding untuk jadi perwakilan wanita keBahagian seramai 10 orang (G10).

    Ekoran dari kebodohan Tajul,Ramli Karim(s/u agung bahagian yang maha agung)Peguam Aishiah terus letak jawatan sebagai NAIB KETUA WANITA MERBOK.Tunggu dan lihat mungkin PAS akan jemput Peguam Aishiah untuk menyertai mereka.UMNO akan tinggal dengan ahli ahli yang jadi PAK TURUT,PENGAMPU dan otak yang senget lagi mereng.

    ReplyDelete
  6. Aku setuju dgn fakta sungai deraka..perlembagaan mana yg Tajul dan Mamak Ramli ni ikut pun xtau..kepada bakal2 pembela Tajul..tlg bgtau Fasal berapa dlm buku perlembagaan UMNO yg bleh melantik AJK Kerja..jgn la kita semua jd bodoh ikut benda yg dah confirm salah di sisi undang2..renung2 la sejenak wahai ahli-ahli UMNO Merbok

    ReplyDelete
  7. Mana p Ahli Syurga Din JJ..selalunya dlm hal2 perlembagaan ni dia yg lantang bersuara...ni masa persidangan ari tu..xckp apa pun..apa tajul bg dia mkn pun xtau la..hal2 mcm ni dia xberani nak bersuara pun..bgtau dia memang confirm masuk neraka la jwbnya...hahaaaa

    ReplyDelete
  8. semua sahabat UMNO Merbok,
    Maaf, saya bukan berhasrat membela Dato' Tajul, tetapi saya lebih bermaksud dan menjurus kepada perjuangan parti kita.
    Setiap pemimpin memang ada kesilapan sana-sini tetapi kita mesti lah membuat teguran yg membina bukannya mengutuk beliau.
    Saya juga tidak nafikan pengaruhnya dah luntur jika kita lihat dari kemenangan G7 tempoh hari pun kita tau bahawa tidak ada penyatuan di dalam AJK sendiri. Mereka mebawa diri masing-masing dan Tajul tidak berupaya memimpin mereka hendak lagi calun yang menang hanya ahli biasa sahaja.
    Tetapi biarlah kita sesama kita mencari jalan perdamaian kerana pilihanraya sudah dekat, kesuntukan masa.

    ReplyDelete
  9. Betoi waras..kita harus memberi teguran utk membenda2 yg blh merosak UMNO dan org Melayu..tp mcm mana kita nak kalu teguran dan nasihat kita sebagai ahli umno tidak digunapakai..Tajul lebih kepada motif dendam dan egonya shj..byk benda2 yg menyalahi perlembagaan UMNO yg dilakukan Tajul..blh kah waras menasihati Tajul ajar membetulkan kesilapan dia sebelum melarat dgn lebih teruk lg..

    ReplyDelete
  10. Merbok times telah dilinkkan dalam blog pelantaqhujah. info.

    ReplyDelete
  11. Detguag,
    Terima kasih.
    Perjuangan belum selesai.

    Waras,
    Pandangan tuan diuacapkan terima kasih. Tetapi mengenali individi yang dinamakan Tajul ini, beliau seorang yang EGO tinggi, pantang ditegur dan bodoh sombong.
    Usah kita buang masa nasihat beliau, beliau juga bekas oang kuat BTN dahulu, silap-silap dia kilas kita pulak dan kita jadi tidak waras.

    ReplyDelete
  12. kesian org2 qirah,siti hajar ni.duk berblog serang tajul.apa nk jadi dgn ampa.
    naib kputri bodoh sombong
    bendahari putri gila glamer
    ketua aram taktaupa

    ReplyDelete
  13. kesian org2 qirah,siti hajar ni.duk berblog serang tajul.apa nk jadi dgn ampa.
    naib kputri bodoh sombong
    bendahari putri gila glamer
    ketua aram taktaupa

    ReplyDelete
  14. Hahaa...kena dah budak2 puteri ni..padahal org lain yg sakan dok serang tajul..alih2 depa yg kena...nak buat cam mana nasib bdn la...siti hajar ni sebenarnya memang baik ngan tajul..hampa semua bukan tau sejarah depa..aku org kanan tajul tau la..

    ReplyDelete
  15. sebenarnya Tajul dan muak dgn 2, 3 org puak puteri ni..dok rajin mai minta duit kat dia..kalu xbg tajul takut depa xsokong dia..nak xnak kena bg jugak walaupun depan manis, belakang kesian kat tajul..nasib la boss

    ReplyDelete
  16. Anonymous 2:41pm...aku kenai sapa hg..kalu pamer nama hg kat blog ni..mampuih hg nak berdepan dgn org2 merbok kot

    ReplyDelete
  17. Jika bertuankan duit berajakan wang
    Jadilah kita lebai malang

    Jika berani mencalonkan diri
    Maka relakan dirimu diuji dan dikeji

    Jika kawan tikam kawan
    Itu lebih bahaya dari lawan

    Jika benar ingin membawa perubahan
    Maka harungilah walau ribut taufan

    Jika dua-dua tidak menepati
    Cari dan didiklah calon yang boleh mengemudi

    Jika kita masih bertelagah
    Mencari silap mencari salah
    Kita tertewas sebelum disergah
    Jangan nanti PRU13 UMNO Merbok kian parah

    Semoga Merbok terbang tinggi kembali
    Sehingga kini ianya masih mimpi
    Bukan senang menyatupadukan ahli
    UMNO bukan boleh dijual beli

    ReplyDelete
  18. Sedap sungguh madah si mawar biru ni

    ReplyDelete
  19. Tahniah Merbok Times kalau ikhlas ingin membawa perubahan di Merbok.
    Tetapi awas jangan mudah dibeli Tajul pulak nanti.

    ReplyDelete
  20. Apa yg berlaku d Merbok ni TOK MI n TAJUL sama saja..Politik bagi depa adalah survival cari makan saja....Politik bagi depa jaga ketua2 cawangan yg rata2 daif huloq duit dan kaki bising d sumbat duit supaya ,tukang pukul canang dia bagus maka orang akan sokong.......kekal dlm umno......2.AMPu pemimpin,semua pemimpin UMNO atasan d ampu habisan..tajul ampu det khalid sampai lingkop kedah.........PERNAHKAH TAJUL dan TOK MI cakap hal2 melayu dan bahaya2 masa depan melayu....ZAMAN paklah dulu dua2 dok AMPU pak lah nak jawatan dan jadi calon....rakyat semua kata paklah bodoh...depa dok bodek lagi......TAJUL sanggop jadi talibarut KJ......renungkanlah.......

    ReplyDelete
  21. Sekadar singgah menjenguk kawan-kawan di Merbok.
    http://cicittoknadoq.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Ekeng A/L Etong,
    Terima kasih kerana sudi menziarah blog kami. Awat hang tak habaq awai kami nak jamu derian.

    ReplyDelete
  23. Aku cukup cukup hairan mengapa masih ada lagi segelintir manusia yang hatinya tidak pernah senang dan sentiasa berperasaan busuk hati dan hasad dengki tak tentu pasai di kalangan ahli umno dalam bahagian Merbok..Kenapa kepimpinan Dtk. Tajul dipertikaikan sangat sedangkan beliau baru setahun jagong menerajui kepimpinan Umno Bahagian.Berilah peluang dan sedikit masa kepada beliau bersama barisan Ajk yang baru dipilih untuk merangka kearah keberkesanan Umno Bahagian Merbok supaya ianya lebih mantap.Walaupun baru setahun jagong,banyak perubahan yang telah dilakukan olih Dtk.Tajul dengan gayanya yang tersendiri.Hanya mereka yang cuma pandai bercakap,berkokok sebenarnya ekor bergelomiang dengan najis yang tak tau menilai apa yang Dtk. Tajul telah lakukan . Kita kenal siapa mereka.Mereka pun bertanding Ajk.Bahagian tapi tidak berjaya.Aku harap mereka mereka ini janganlah berputus asa,tak semestinya tiada berjawatan dalam politik,tidak bolih memberi khidmat bakti kepada masyarakat.Apabila kita bekerja dan berkhidmat dengan ikhlas dan berkeyakinan,kerja buat kita akan dinilai..akhirnya kita diterima dan di nilai dengan baik olih ahli.Yang pentingnya kita jangan jadi kalut dan menganggap semua orang tak betul,kita sahaja yang betul.Sikap sikap seperti inilah yang menyebabkan Umno jadi rosak..BERSAMBUNG.

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.