04 August, 2009

Bagaimana pelapis pemimpin Pemuda UMNO Merbok yang kita harapkan?


Entry ini ambil dari blog www.maksubee.blogspot.com yang dipostkan pada 29.3.2009. Tujuan pendedahan ini adalah untuk diambil iktibar dan pengajaran oleh generasi pelapis yang bakal mewarisi kemimpinan UMNO Merbok.

Sewaktu pengumuman keputusan di buat yang disiar secara langsung, seorang Perwakilan dari Merbok begitu riang dan menari-nari menyambut kemenangan KJ. Di fahamkan Pemuda Bahagian Merbok sebulat suara mencalonkan Datuk Mukriz Mahathir.

Dengan gambaran yang di tunjukan oleh perwakilan ini, adakah beliau mengundi KJ?? Kenapa beliau mengundi KJ, sedangkan ahli-ahli pemuda Merbok mahukan Datuk Mukriz Mahathir.

Inilah perwakilan Pemuda Merbok yang menari-nari dengan riang menyambut kemenangan KJ yang mana di siarkan oleh TV.

Samada dia mengundi KJ atau tidak hanya beliau yang tahu. Tetapi rasionalnya kenapa riang dan gembira sangat apabila kemenangan KJ di umum??? Jangan hukum beliau, timbanglah beliau.


ROSNAWI BIN ZENON

PENOLONG BENDAHARI PEMUDA BAHAGIAN
F 26 KG PERMATANG SAMAK SEMELING
08100 BEDONG
KEDAH
No Ahli : 02797072
No KP : 710321025273
No Tel: 016-4648519

9 comments:

  1. Tanpa Nama berkata...
    AKU KENAI DIA NI KALAU DIA SENYUM GIGI DEPAN TAK ADA.MINTA TOLONG SPRM CHK AKAUN DIA.DIA SELALU ADA DI DLOVE RESTOREN.DIA NI JENIS MINTA TERANG TERANGAN.PERNAH SATU KETIKA MASA KAMI BERBUAL TENTANG RASUAH DIA DATANG TANPA DIUNDANG DUDUK DIMEJA KAMI DAN SEMBANG PASAL KENAPA DIA PILIH KJ.SEBENARNYA DIA BUKAN PILIH KJ SANGAT PUN TAPI DIA PILIH WANG.TERANG TERANGAN DIA MINTA WANG DARI KJ,KHIR TOYO SERENTAK PADA MALAM ITU.DIA DENGAN SOMBONG MENYATAKAN"APA NI KJ SELALU TEL DIA,KHIR TOYOLLL SELALU TEL DIA NI MUKHRIZ LANGSUNG TAK TEL...MAK AI..HEBATNYA DIA.KEBETULAN DALAM MAJLIS SEMBANG SEMBANG TU.SI BADRUL KAWAN MUKHRIZ TEL DATO MUKHRIZ SURUH BANCUH SKIT PERANGAI DIA LALU BADRUL BAGI TEL KAT SI GIGI TAK ADA NI,LALU DENGAN PANTAS BAGI SALAM SAHAJA.TERUS MINTA DUIT.AMBOI GANAS SUNGGUH.DIKATANYA PULA PADA DATO MUKHRIZ APA NI DATOK....TAK KAN TAK ADA APA APA KOT...!!..dari cerita diatas dapatlah disimpulkan bahawa inilah petualang bangsa yang sebenarnya.....!!
    2009 April 5 21:02

    ReplyDelete
  2. Kita kena paham la..dia ni lalang..cr mkn dlm politik..tidak mana nak sara anak bini..ms permilihan umno dulu pun..duit tok mi dia balas, duit tajul pun dia balas..bila org bgtau tok mi..awie la yg dok bg info kat tajul tp tok mi xpercaya..aku tau kat mana tempat perjumpaan dia ngan tajul...tunggu ms ja nak bongkar..hang tunggu la nasib hang lepas ni wahai penolong bendhari pemuda umno merbok.

    ReplyDelete
  3. Tampuk kepimpinan yg dipegang oleh Tajul xsampai setahun telah pun diuji bila Naib Wanita Bhg - Norasiah, AJK Wanita - Soleha dan Ketua Cawangan - Rosli Mat Zain letak jawatan dan di mana G7 org2 dia abis kalah dlm persidangan perwakilan merbok yang lalu..dan dia patut sedar sejauh mana kepimpinan dia..Dia kena faham syarat2 awal yg telah diberi bahawa org2 merbok tidak mahu dia sebagai pemimpin..

    ReplyDelete
  4. Nasib AJK Bahagian Merbok hari itu cukup baik sebab ramai perwakilan cabut balik lepas makan. Kalau tidak semua AJK yang bertanding akan kalah teruk ditangan ahli biasa .

    Tajul kena buat bedah siasat dirumah mayat hospital SG Petani lama dan jangan ambil pakar patalogi dari malaysia .Depa ni semua perasuah,ambil dari BANDUNG

    ReplyDelete
  5. Mat Korok,
    Maklumat yang Merbok Time dapat perwakilan banyak yang balik kerana kelewatan tiba Noh Omar sebagai perasmi mesyuarat ini.
    Perwakilan dah jemu tunggu dan Noh Omar pun ternyata bukannya pemimpin yang tepat masanya dan mungkin tidaka ada pemilihan MKT sebab itu dia lambat.
    Kalau musim pemilihan mungkin dia pergi tidor di rumah Ketua Bahagian.

    ReplyDelete
  6. Kasihan Awi..tapi ccz pun tengok bukan main seronok dia lompat..maaflah..gambar tak menipu macam manusia..

    ReplyDelete
  7. Nak buat macamana..
    asib hang la awie ooii...
    aku pun tengok gak...

    ReplyDelete
  8. Untung bila boleh kebas dari satu 'lubang' sahaja. Cepat kaya ; lebih laris daripada Pak Man Telo. Agaknya budak ni belajar dari al-juburi kot !

    Aku pun tengok bila KJ menang, dia melompat mcm kera atas pentas. Seronok tu seronok juga ; tapi lebih seronok dia tau lepas melompat bak kera di tokong, KJ akan bagi upah lumayan.

    Hangpa tengok dak bila dia balik dari KL. Sombong bukan main. Maklumlah duit banyak, poket berat. KP Merbok lagi sombong.

    Budak ni pandai main bodek. la ni bukan main kamcheng dgn Ketua Bahagian. Hari-hari dok di bilik bos. samalah perangai depa.

    bila nak tukar kereta pula ?

    ReplyDelete
  9. sabarlah awie ooi..., hang lompat menari pun bukan dok kacau anak bini depa, yang depa dok nak marah pasai apa, kita sokong KJ sebab kita meluat dengan juak-juak yg dok sokong Mukriz ni merak buih, semua jenis tak terpakai, di Merbok kita dah bagi pencalonan kat Mukriz hasil daripada arahan yang li jerung bagi kat kita, minta semua geng yang bertanding bagi pencalonan kat Mukriz sebulat suara...

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.