27 August, 2009

Merbok dalam sejarah- Bahagian 5 : Keputusan perwakilan cawangan dipertikai

Apabila Pak Njang Badri memenangi jawatan Ketua UMNO Bahagian Merbok berbagai usaha telah dilakukan untuk memprotes keputusan yang telah dibuat oleh perwakilan-perwakilan cawangan dalam Mesyuarat Perwakilan Bahagian.

Usaha-usaha ini didalangi oleh orang-orang Tok Non yang ramai mereka terdiri dari ahli-ahli Persatuan Bekas Perajurit termasuklah Mejar(B) Annuar Hamid, Ramli Karim, Dr Fauzi Ahmad, Ali Pepeh Kg Haji Ngah dan beberapa orang lagi.

Ada juga duri dalam daging yang terdiri dari AJK Bahagian semasa Daim Ketua Bahagian seperti Pak Tam Man, Cik Gu Ismail Gurka, Cik Gu Shuib Lazim Belau dan Jamaludin Che Tam.

Walaubagaimanapun usaha mereka gagal dan apabila gagal ada di kalangan mereka yang merajuk dan melompat ke parti PAS seperti Dr Fauzi malah ada juga tangan-tangan yang tersembunyi selepas membaling batu seperti Tajul Urus.

Di sinilah bermulanya politiking yang sungguh kotor dalam UMNO Bahagian Merbok.

3 comments:

  1. Mummy ingin ucapkan setinggoi tahniah! kepada Merbok Times yang nampaknya very factual dan "up todate" maklumat di blog Merbok Times.
    Tetapi ingin Mummy membuat sedikit teguran dan jangan maraaaa...
    Jangan lah keterlaluan sangat menghentam Datuk Tajul Urus Ketua UMNO Bahagian Merbok tu.
    Takkanlah seburuk-buruk pemimpin tidak ada langsung kebaikan beliau.
    Lihatlah kepada kebaikan dan jangan banyak kepada keburukan.
    Di dalam berblogging kita seharusnya seimbang di dalam reporting kita.
    Seharus diingat bahawa yang mengikuti cerita kita seantero dunia, networld,netizen, and cyber fanatic.
    Maklumat kita akan mencorak pemikiran mereka,pemikiran next generation the new leaders.
    See how effective Obama disseminate his information tru Facebook, Friendster, Twitter etc..
    Harap maaf...Mummy bukan condemn tapi cadang sahaja.
    Mummy pun ada kadangkala hentam kau-kau juga tapi I'm everywhere.

    How about fix one day we meet at Starbuck Coffee @ KLCC? over espresso double shot?

    ReplyDelete
  2. Bagi saya merboktimes terdiri org-org yang kecewa politik dan diwakili Mejor Anuar,Din JJ dan Mazlan .Komen mereka sebenarnya menjurus kepada KEPALA HOTAK MEREKA YANG DIKUASAI DAN DIRASUK SYAITAN.Org yang berakal waras bertindak lebih matang .... melapurkan berita-berita yang membina dari hemtam habis-habis sehingga yang baik pun dikatakan buruk.Awat hangpa ni berjaya sangatkah dlm hidup....tak lebih dari sampah masyarakat.Sudahlah muka macam pot sardin kemik...... perut buncit macam perut babi...... ditambah pula hati berkarat sesuai sangatlah digelar dajal akhir zaman.

    ReplyDelete
  3. Betoi tu setuju sangat.Mamak Maidin pun bukan ade keja la ni .Dia pun tak dak telok juga kerana tak berani declare nama bila join merboktimes.Sebenarmya depa ni dah kecewa nak tunggu dua tahun lagi masuklah gelanggang kalau nak uji kekuatan diri .Jangn dok berani kentot di luar sajaaaa.

    ReplyDelete

(Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.